Alla inlägg under februari 2013

Av Jess - 19 februari 2013 12:27

Har varit dålig på bloggning nu ett tag, men jag har inte haft nån ork eller lust. Lilltrollet har nu iaf varit på undersökning med ultraljud och dom fann 4 små och 2 lite större stenar i gallblåsan, så det är inte kontigt att hon haft så ont mellan varven. Nu väntar jag bara på att hc ska ringa mig så jag kan få veta vad dom tänker göra åt dessa förbenade stena, jag vet hur ONT det gör när man får anfallen och jag kan säga attjag föder hellre barn utan smärtlindring! Sen fick jag igår vackert höra at barnens mediciner numer INTE omfattas av högkostnadsskyddet. Men va faaaan då, så idag håller jag på att jaga deras läkare på bup för jag har INTE råd att lägga ut 3500kr i månaden på mediciner, ja det är vad dom kostar utan högkostnadsskydd. Idag har min snälla fader skjutsat mig så jag kunnat veckohandla, idag fick man ju vårdbidrag som tur är. Köpte även en ny näsring för jag har haft en vanlig näspin men trivdes inte med det så nu är ringen i igen och allt är som vanligt*S* Inatt ska jag ut natt 5 av 8 så jag ska väl försöka sova lite om en stund , sen ska jag städa innan det är dags för jobb. Nej nu har jag inte tid med detta, ha en bra dag alla

Av Jess - 12 februari 2013 09:35

Igår var en seg dag, jag kände mig yr och seg i kroppen men idag är det nästan helt bortblåst som tur är. Gjorde inte många knop igår men fick besök av Ninna (äldsta dottern) och peter kom förbi en sväng. Ska bli så skönt när vi bor under samma tak igen, nja Ninna bor i egen lägenhet men då kommer hon komma hit mer än nu*S*

Hittils idag har har jag bara tagit det lugnt, har beställt 40 kilo kattsand, ja det går en hel massa sånt när man har många katter, men jag beställde även lite leksaker till både katter och hund. Är så enkelt och bra med animail.se kostar inte mer och man får det hem till dörren så man slipper släpa från affären och hem. Har fixat vaccinationstid för bäbisarna också, dom är så stora nu och snart får dom flytta*S* Visst är det mysigt med kattungar MEN dom är ligister och ÄTER ALLT och klättrar på 'ALLT. Föredrar faktiskt lite älder lugnare katter, visst kan Puma få spel och busa och så ska det vara men det är inte lika intensivt. Ska försöka dammsuga ur kattrummet (mitt sovrum igentligen men nu bor kattungarna och mammakatt där plus att dom har hela köket så dom har alltid folk runt sig ,nja inte på natten dårå men annars. Puma har fått spel just nu och g¨r och ropar som en tok, kollade om det var nåt hon ville och gissa vad? Jo hon ska ut på balkongen och leka i snön, jaja nu är hon ute där och busar. Jo vet ni vad som händer med en oöppnade toarulle om du glömmer den på köksbordet och har kattungar? o det tar max 5 minuter så är den sönderriven i miljoner partiklar, jaja har man inte att göra så får man*S* Nä sätta igång dagens göromål så man kan fortsätta glo på serien vampiers diary, ja jag vet att den är fånig men jag har nu sett 2 hela säsonger under tiden jag varit sjuk så jag måste se klart ju.. Ha en bra dag alla...

Av Jess - 11 februari 2013 08:37

Fy fabian för att vara sjuk, har varit som en levande död. Trodde i min enfald att jag i lördags var nästan frisk och vad händer? Jo på söndagkväll kom febern som ett skott igen. Bläää Nä nu blir det till att koka ihop från mina egna recept för så här kan jag inte ha det. Bortsett får det så har jag mest sovit och sovit, men i går söndag så tog jag yngsta barnen på lunchbio då dels Nanna mår dåligt och behöver annat att tänka på men även för att göra nåt mysigt tillsammans när det inte är allt för mycket folk i rörelse. Vi såg de fem legenderna i 3D, insåg att 3D är inget för mig, ögonen gick i kors och jag hade svårt att se nåt så stundtals var jag tvungen attlyfta upp 3D brillorna. Nanna hade samma problem men Lilltrollet hon var som förstenad och vilka asgarv hon kom med. Båda tjejerna tyckte det var kul och mysigt, det värmer mammahjärtat massor. Sen åkte vi hem och barnen ville ha fiskgratäng till middag så vad gör man inte*s* Sen fick Lilltrollet för sig att hon skulle bygga ihop sitt 3D pussel som hon fick av sin farfar i julklapp, kan säga att jag HATAR pussel. Varför'? Jo för att jag har inte den kapaciteten att sitta och pickla och plocka, både jag och Lilltrollet höll på att gå i taken men då dör Peter upp och tur var väl det annars hade nog både jag och hon skalgit sönder halva hemmet. Ja jag blir väldigt frustrerad av pussel.  Såhär blev det tillslut  med hjälp av den bästa maken.


 

Så nu har jag uppdaterat er lite om det ni missat pga att jag varit för sjuk för att blogga*S*

Ha nu en bra dag och försök att inte försvinna i all dumma snö som kommer ner nu..

Av Jess - 6 februari 2013 06:40

Hur kan man på så kort tid bli apdålig? Kände förvisso igår kväll att jag var lite vissen men nu under natten  (jag jobbar som vanligt) känns det som ett tåg plus en ångvält kört över mig. Jag har ont i alla leder, fryser och svettas omvartannat. Känner mig tokynklig och längtar efter mamma och DÅ är jag sjuk ska ni veta. Folk kommer bli rädd när jag ska hem, för med svart hår är jag blek normalt men nu ser jag död ut... Blääää jag har ingen lust med att vara sjuk och fan inte råd , men det är väl bara att gilla läget antar jag. Så fort mitt arbetspass är över ska jag slääääpa mig hemåt till min säng och själv dö. Nu kommer alla sk rutiner och ja allt sånt jag gör inte bli gjort för jag kommer som det känns nu inte kunna röra en fena. Nä nu räcker det med gnäll. Hoppas ni där ute slipper bli sjuka och är ni sjuka så hopas jag ni blir frisk fort.

Av Jess - 5 februari 2013 04:30

Jag skrev igår på fb att detta kommer bli intressant och ja så blev det. Hunden har morrat och glott ut i hallen, hon till och med ställde sig i anfallsläge. Herbie som är en fegis och normalt sover i Nannas rum har legat under täcket tryckt mot mig. Nu är frågan vad det är frågan om, är det nån som vill nåt eller är det bara nån som vill jävlas? Jag är inte rädd för det som jag inte ser eller förstår men kan bli mäkta irriterad när jag blir störd. Jag ser hellre till att denna kan förmedla vad denne vill, nu vet jag iofs att det är en kvinna men kan inte få nån ålder men tror inte hon är så gammal.

Droppen blev när jag ser hur nån står och tittar på mig vid fönstret, så jag gav upp så nu sitter jag här med kaffe och glor på datorn, hunden är helt slut och sover som en gris i sin korg, katterna har gömt sig.

Av Jess - 4 februari 2013 19:18

Ja det kan man ju undra, varken jag eller Peter kom ihåg att Lilltrollet skulle vara med på dagens möte, vi är så van att barnen inte medverkar*S* Nu gjorde det inget men snacka om att känna sig dum. Jag skyller på förlite sömn*hehe*  Sen så har jag varit jättesmart eller inte. Jag satte mig vid tvn efter maten och vad hände? Jo jag toksomnade och det innebär ingen mer sömn. Jaja vad gör det jag har 4 nätter att jobba så det  gör inget, e ledig inatt men sen 4 till alltså.

Fast vi får se hur det blir för Nanna svänger på microsekunder i sitt mående och det brukar inte bli så bra i slutänden.

Har funderat lite kring mina barns diagnoser och mediciner, det är en hel förbenad jungel kan jag talaom. Dock har dom oerhört lite mediciner numer jämför för bara 6 månader tillbaka, hittills har det bara varit bra saker med att ta bort dom mediciner vi gjort förutom att Lilltrollet har koncentrationssvårigheter av STORA mått men det tar jag pga att hon inte håller på att ticsa ihjäl sig.Förvisso har Nanna behovs medicin mot ångest när hon blir väldigt sjuk, men förutom det så har hon idag en liten dos av ena medicinen och så har hon liksom Lilltrollet melatonin. Sen så är ju det VÄLDIGT viktigt att man ger vitamintillskott till dessa barn ( nästan alla behöver men npfare behöver MER än andra) Dvitamin lider alla brist på men tex personer med adhd och dom med diagnoser inom autismspektrat har mycket större brist vilket också ger dem mer problem med sin/sina diagnoser. Jag har satt in extra Dvitamin men fick ta bort för Lilltrollet som reagerade med aggressioner utan dess like, inte ovanligt att hon reagerar totalt konstigt. Men Nanna tex är piggare även om en utomstående inte ser , hon är mindre vit, nu är hon bara likblek*S* Alltså innan går inte att beskriva. Sen så vet alla (hoppas jag) att fiskolja är nåt som är jättebra och har man adhd är det nästan ett måste för det hjälper till att koncentrera sig. Det dom flesta inte vet är att en burk med makrill täcker 1 veckas behov, alltså är det totalt ONÖDIGT att köpa dessa kapslar som kostar skjortan och lite till, dessutom är alltså en burk med makrill bättre. Men en sak man INTE får glömma och det är att bara för att det fungerar på mina/mitt barn betyder INTE att det fungerar för nån annan. Man måste prova och givetvis ska man fråga sig runt med andra som provat eller har  erfarenhet av medicinen i fråga. Nej nu får jag ge upp att skriva för kattungarna eller rättare  sagt Celestia terroriserar datorn och springer på tangentborde och anfaller skärmen stup i ett. Ha en bra kväll alla

Av Jess - 3 februari 2013 01:06

Jaha så var det natter igen då och jag befinner mig på jobbet. Idag har jag inhandlat färg till mitt hår och min äslkade ängel till granne ska hjälpa mig få i färgen i håret i morgon. Idag har Peter varit hem och hjälpt mig att tömma och rensa bland ALLA mediciner och vad fann han då? Jo mina bruna linser i obruten förpackning.... Japp så nu blir jag brunögd*S* och så ny färg i håret. Det börjar banne mig likna nåt nu va*S* Japp here i am and get used to it!!!! Förövrigt har inte mycke hänt idag, nu är iaf 2 av kattungarna tingade , kuligt värre.


Från det ena till det andra. Nu när imbolc varit och Moder Jord sakta vaknar upp så sker massor med förändringar, dels dom som alltid sker men det sker även en och annan förändring som inte är till det bättre. En del bloggar jag läst skrivs det om hur man tror att det är nån mass hypnos vad det gäller konstiga saker man upplever som inte kan förklaras vetenskapligt. Jaja det är ju som så att allt inte går att förklara vetenskapligt utan acceptera det och lyssna till ditt inre istället. Fler och fler av oss känsliga känner förändringarna vare sig vi vill eller ej. Sen måste människor lära sig stå för den DOM är och våga vara sig själva. Jag skäms ibland över att kallas människa pga alla vidriga fördomar, visst jag är inte fördomsfri men jag försöker allt jag kan att inte dömma andra. Men människan måste ha allt i fack för att våga vara en del av samhället. Skit i dom där facken och skit i andra, var dig själv , gör det som gynnar dig och lev DITT liv. Men glöm INTE bort trefaldighetsregeln, allt du gör kommer trefaldt igen!

Snart är det dags för vårstädning av hemmets inre, jag menar inte städa som i att dammsuga mm utan att städa ut gamla energier och göra en ny skyddsbubbla mm av mitt hem. Min skyddsbubbla förnyar jag varje dag liksom mina barns och makes men hemmet behöver städas liksom jag måste känna av hur djurens bubblor är. Knasigt? Javisst men det är jag i ett nötskal. Nej nu ska jag jobba lite kanske. Ha en underbar natt och vet ni vad jag tycker ni ska göra? Jo titta ut på Luna och prata lite med henne. På återseende kära läsare

Av Jess - 2 februari 2013 01:50

Jaha så var det Peters vecka att ha Lilltrollet, hon har varit hemma i 3 veckor nu då Susanns pojkvän kom hit i 10 dagar så Peter bodde hos mig då. Känns konstigt men behövligt kan jag säga, i morgon ska jag banne mig sova MINST 7 timmar!!! Men som vanligt så är jag väl vaken efter 1 eller 2 timmar. Jaja den som lever får se. Imbolc har nu passerat och Moder Jord fick en vacker dag men lite vårkänning, men ännu är det förädiskt och kylan kommer krama oss ett antal gånger till innan hon vaknar och Kung Bore går i dvala. Först när Beltaine passerat kan man vara helt säker på våren och jag längtar till Beltaine och dess ritualer mm *tindrar och längtar*

Å vad jag saknar mina kängor som gick sönder i höstas, vill ha ett par 20 hålskängor minst, tycker det är både snyggt, jag och praktiskt. VILL HA NU!!! å så vill jag ha en kappa, ingen vanlig utan en ovanlig*flinar* Idag har jag svart långkjol gånger 2 för att inte frysa och det blev inte dumt, dock saknar jag KÄNGOR!!! Men men jag ska göra mig råd senast till hösten så är det bara! En de av mig längtar INTE efter sommaren och det är för att det är för ljust och det är för ljust för länge!!! Vintern är på det viset underbar men jag är inte så road av kylan tyvär. Så våren och hösten är nog mina favorit årstider. Måste göra nåt åt min hårfärg, har ju varit rödhårig sen jag var 14 förutom 2 omgångar då har jag vaarit svart (vägrar komma ihåg då jag faktiskt nästan var blond ..bläää jag måste ha varit sinnessjuk då), men det stora frågan är, ska det bli rött eller ska jag gå över och bli svarthårig men ha röd lugg? Jaja det visar sig, blir min kära ängel till granne jag terrar angående min hårfärg*S*

Har idag suttit i telefonmöte med vår sakkunnige från frösunda och filat det sista, nu så kör vi järnet, har skickat in ansökan om boende och ska på tisdag även till hab och få hjälp med at söka utökat vårdbidrag. får se vad det blir i slutenden. Nej nu ska jag göra nåt vettigt här på jobbet. Ha en bra natt/dag ni som läser.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards