Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Jess - 26 februari 2013 15:35

Tycker ni detta är konstigt? Inte jag.

http://gd.se/nyheter/gavle/1.5624230-nytt-bullerplank-redan-nedklottrat

Men seriöst hur är människor funtade. Visst är det tråkigt när det klottras och förstörs men har ni tänkt på varför? Inte beror det på att unga är dum utan för att dom vill ha uppmärksamhet och hur får man den? Jo genom att synas, satsa mer på barn och ungdomar så dom har nåt att göra. Visst det finns några ungdomsgårdar men dom är INTE för alla. Tänka på individer istället för pengar era puckon, om man försöker setill att det finns nåt för alla så kommer automatiskt sånt här att försvinna mer och mer. Visst är det dyrt med färg men ge då fan i att köpa massa onödig konst för miloner , som jag förövrigt kan garantera att dessa ungdomar gladeligen skulle göra gratis. Sen dessa onödigt upp pimpade rondeller, hallå man ska köra där inte titta på konstverk. Om våra politiker kunde använda sina (tydligen är dm mycket små) hjärnor och tänka långsiktigt och smart så skulle dessa problem minska drastiskt

Av Jess - 26 februari 2013 09:00

Idag går mina tankar till en person som jag inte längre har kontakt med men jag hoppas innerligt att denna operation hjälper och att smärtorna försvinner. Även om vi inte har kontakt så hoppas jag att du får den smärtlindring du behöver. Ska be gudinnorna vaka över dig.


Sitter och tänker tillbaka på åren som gått, man förändras och utvecklas, ibland (ofta) förändras man inte på samma sätt som dom man umgås med eller så utvecklar man sig annorlunda. Jag ångrar inte det jag gått igenom men en del av mitt liv skulle kunnat se annorlunda ut men jag är oerhört tacksam att jag får lära mig nåt varje dag. en del av dom jag umgåtts med tidigare kan jag sakna lite men inget jag skulle göra om för det förstörde mer än gav nåt för mig. Resan jag gör nu får mig att se varje person jag haft i mitt liv och vad det tillförde och lärde mig. Idag är jag glad att jag fått gå igenom allt jag gjort och att jag fått en ny start och går framåt. Barnen blir äldre och utecklas på olika sätt, jag älskar alla mina barn gränslöst liksom min make. Under dom snart 24år jag och Peter varit tillsammans så har vi gått igenom många saker som skulleknäckt andra, jag är så tacksam att vår kärlek är  så stark.Hade den inte varit det hade det inte varit vi idag, men nu är det vi och det kommer det alltid vara, jag vet att vi kan lösa allt även om det stundtals kan kännas tvärtom. Jag har ett tryggt nätverk runt mig via internet där jag får stöd och råd när det gäller npf, dessa människor ( även om jag aldrig träffat dom irl) är otroliga kämpar och har så mycke erfarenhet och bra råd när det känns omöjligt när man kämpar med sina speciella barn.  Som sagt genomgår jag en resa utan dess like och jag mår så bra även om det ibland blir jobbigt men när jag kommer till mållinjen så vet jag att kommer vara en kvinna med otrolig styrka. Ja jag är helt enkelt en unik stark kvinna. Inget skryt bara fakta. Alla ska vi vara stolta över den vi är och våga visa det. Nej nu ska här städas ( ovanligt va) det är djurhår ÖVERALLT igen. Ha en bra dag och var rädd om det ni har och KÄMPA för att behålla det.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards