Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Rensar ur lite inom mig!!!

Av Jess - 22 februari 2013 16:00

Idag är en jävla konstig dag. Först och främst så åker mitt inre bergochdalbana och det GILLAR jag INTE! Läste en text på FB som rörde upp en massa saker jag försökt begrava men vips så är alla känslor på utsidan och det är INTE bra. Så nu spelar jag musik som hjälper mig stoppa tillbaka dom där jävla känslorna, jag vill inte ha dom och jag vill fan inte känna dom. Sånna känslor är för veklingar och gör att man blir vek, jag tänker INTE bli vek igen ALDRIG!

Kärlek gör ont men är värd allt om den är besvarad helt klart och det kämpar jag för. Sen att jag är påväg att förändras på alla plan är faktiskt oerhört jobbigt men om jag skall kunna leva och vara tillfreds med mig som person och må bra så måste jag låta henne komma fram och få vara framme, alltså låta mig själv vara jag! Jag har accepterat att jag inte kommer ha speciellt många i min omgivning pga att dom inte accepterar mig och mina val dom flesta av dom sk kompisar och vänner jag haft försvann snabbt och det är iofs ett bra tag sedan, men det är helt ok för jag har det som är viktigast i hela världen, min man och mina barn.Jag har även ett väldigt fåtal andra som accepterar mig för den jag är och dom är jag evigt tacksamma mot, ni har änglars tålamod. Jag är stolt över att jag kan vara migsjälv för hur många vågar vara den dom vill? "vuxna" som ser ner eller tittar snett på andra "vuxna för att dom vågar se ut och vara den dom vill vara skulle ha stryk. Nej jag är är inte våldsförespråkare men jag avskyr trångsynhet, bara för att man ser ut på ett visst sätt eller gör saker på ett sätt så betyder det inte att man är knäpp eller går igeom en fas. Gudars vad jag hatar den frasen att det är en fas man går igenom, javisst när man är ung men om den håller i sig eller återkommer är det banne mig inte en fas. Jag vet att man går igenom olika faser i livet det hör till men låt det då inte bli så att ni runt omkring tar död på den som genomgår en fas. Vet ni hur lätt det är att med ord faktiskt ta död på nån? Inte det? jag vet och jag har varit nära flertalet gånger att ta mitt liv pga människor som prentat in i min skalle att jag måste växa upp, men va fan det jag har klarat har ni INTE klarat en tiondel av tro mig. Jag må verka kall och undvikande, men där har ni fel, däremot har jag lärt mig att visa så lite som möjligt bland människor sen så är jag stolt över att säga detta: skadar ni nån av mina nära och kära på nåt vis så kommer jag bokstavligen talat visa er hur ont det gör det ni gör mot dem. På vilket sätt berättar jag inte, dock kan jag säga att jag håller mig inom lagen , alltså det jag gör är INTE olagligt. Lever efter filosofin att allt du gör kommer tillbaka flerfaldt! ond, tokig, galen  eller inte? Tja jag skiter i vilket ni anser att jag är för jag är jag och jag lever efter orden respekt och acceptans! Just nu är familjen prio 1 vilket den ALLTID är, men även kläder då jag snart inte har några alls*S* Får tvätta varje dag för att ha nåt att ha på mig. Nä fy fabian nu har jag gnällt klar dax att göra lite nytta innan natt 8 av 8.

Tack för att ni läser även tack till er som läser och rynkar på näsan och fnyser. Till er säger jag skaffa ett liv för fan! På återseende där ute!

 
 
Ingen bild

Linda

22 februari 2013 22:51

Lillmamma. Jag älskar dig.

 
Nun of a Gun

Nun of a Gun

23 februari 2013 19:31

Du klarar det. Stå på dig!

http://nunofagun.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards