Alla inlägg under december 2012

Av Jess - 10 december 2012 23:18

Dom är nu 2 veckor och tultar omkring och har börjat leka. Så fort jag lärt mig hur jag får in en videosnutt från mobilen så får ni se.

Av Jess - 10 december 2012 16:20

Idag har jag och Nanna varit på turné, vi fick privattaxi i form av min far. Först iväg och hämta makens julklapp sen till köpis för att posta ett paket till Nannas pojkvän i england. Sen så var det ju det där med att gå på apoteket, det tar alltid en oerhörd långtid att fixa, trots att deras beställda mediciner var klara och jag skulle även ha melatonin, ja då nitar systemet pga deras mediciner. Alltid blir det så och då tar det TID i massor vilket då blev katastrof för stackars Nanna som var med, tror inte on följer med fler gånger om jag ska på apoteket. Men nu är vi hemma och hon mår inte så bra. Idag har vi fått börja med ett eftermiddas mellis, Nanna valde en smörgås av grovtbröd med skinka och paprika på och till det ett glas oboy med mindre socker i, hon njöt kan jag säga. Jag gjorde en smoothie  på lätt yoggi och bär, smaskigt. Till middag idag ska vi äta kyckling i ugn med taccosås, ris och wokade grönsaker. Sen har jag bara 1 måste sak kvar och det är dom förbenade toaletterna, urk tycker dom e dryga att skura men men det måste göras. Sen så ska jag göra inget alls. Ha en bra kväll alla

Av Jess - 10 december 2012 08:56

Har varit på en powerwalk nu på morron, Lilltrollet är ju hos sin pappa så jag behövde inte trassla utan bara ge mig ut. Hunden är fortfarande hos Ninna. Efter jag knatat ett tag kom jag fram till en skola och fick syn på en pojke i 11 årsåldern i en snöhög, inget konstigt med det för det är ju vinter men jag reagerade på att han såg så lessen ut så jag stannade och frågade om han var lessen, det går över svarar han då. Inga barn i närheten var det så jag klättrade upp i snöhögen till honom och frågade om dom andra var dumma. Nej det är jag som är dum ibland svarade han. Jaså hur menar du då frågade jag. Jo jag tappar mitt humör och blir jätte arg och så säger dom andra ungarna att jag inte förstår. Mitt hjärta högg, jag frågade rakt ut om han har adhd. Han tittade på mig förvånat och svarade ja , hur kan du veta det? Jag förklarade då att jag har 2 barn med bland annat adhd men att dom hade fler diagnoser. Ok då tycker du att jag är dum ihuvudet åxå? Nej nej jag förstår dig svarade jag, frågade om jag skulle gå upp till skolan och prata med nån vuxen, nej gör inte det svarade han då blir det bara värre. GAaaaaaa jävla skitsamhälle och idioter till vuxna. Lovade att inte göra det men sa att varje morgon ungefär denna tid kommer jag passera här om han skulle vilja prata lite eller ha hjälp. Han tittade på mig och sa vill du det, klart jag vill svarade jag. Jag blir så arg på att barn/vuxna med funktionsnedsättningar behandlas som SKIT. Den resterande promenad gick snabbt för jag var så arg och besviken på omvärlden, när jag kom hem var jag totalt slut i kroppen och kokar fortfarande. Nej nu en dusch sen få upp Nanna om det går men skam den som ger sig, sen en massa måsten att göra... Ha en bra dag alla

Av Jess - 9 december 2012 18:50

Provar lägga till bild via mobilen
Den första bileden är på celestia den andra är på choi och den sista är på corny (cornelia)

Av Jess - 9 december 2012 14:58

Ja idag är det andra advent och bara 2 veckor kvar till jul. Har sovit hos maken igår och vi tittade på nyaste resident evil, den var inte så bra som jag trodde att den skulle var. Har städat hemma och fixat mina 2 akvarium, håller just nu på att koka blomkål i massor och ska göra pure av det, fryser sedan in i lagoma portioner som jag sedan har i maten så barnen inte ser eller känner*S* Sen så har in dator dött och frågan är om nåt går att rädda eller om allt är borta, som tur är tar inte Lilltrollet med sig sin dator när hon ska till sin pappa, men när hon kommer till mig igen så är jag datorlös*snyft* Jaja klarade man sig förr gör man det nu med. Från och med i morgon så ska vi lägga till 1 mellanmål och det blir eftermiddas mellis, kommer att bli smoothie gjord på naturell yoggi och bär eller en smörgås med keso och skinka och ett glas mjölk (inte för mig dock jag kräks om jag dricker mjölk) Idag till middag blir det köttfärsbiffar  ( som innehåller blomkålspure och lite vitlöksost) till det blir det lite fullkorns ris och en mager sås samt kålsallad, mums.  Har nu hemma en misse mamma med 3 bäbisar så med dom är det plötsligt 9 katter igen*S* Dock inget som märks för alla katterna är lugna och goa. Kommer bilder sen jag lovar. Nej nu ska jag fortsätta med att göra mat.. Ha en trevlig andra advent.

 

Av Jess - 8 december 2012 14:03

Igår var Beda här och vi spelade plutt plutt (fia med knuff) drack vin och hade trevligt. Detta var precis vad jag behövde. Lilltrollet är ju hos maken och Nanna hon var som vanligt på sitt rum. Tack för en givande kväll som jag kommer kunna leva länge på. Idag är det ju lördag och då äter man godis så även vi trots dieten. Jag var vansinnigt sugen på chips och dipp, efter ca 10 chips med dipp så var jag proppmätt så det blev tvärnit. Förvisso har jag ju kvar till ev nån film ikväll. Ska sova hos maken men går inte dit förens mot kvällningen då jag behövs hemma med Nanna. När alla förberedelser mm är gjorda så kan jag gå, visst det blir inte så många vaken timmar vi får ihop men vi får närheten jag och maken. Det är tur att han bor så nära ifall det skulle bli knas, sen så vaknar jag oftast väldans tidigt vilket ingen annan gör av familjen så då brukar jag gå hem och dona lite tills folk sovit klart*S* Nej nu kaffe och fixa lite... Ha en underbar lördag alla

Av Jess - 6 december 2012 22:43

Ja precis fy på mig som inte bloggat som jag brukar men har inte haft varken tid eller ork faktiskt. Jo jag vet jag som "bara" går hemma för vård av barn ska väl hinna allt och lite till, men så funkar det ju inte men men. Fick ett intressant samtal igår från kuratorn på hab. Jisses alltså, det hon lyckades fixa på mindre än 24 timmar har ingen annan instans mm kunnat göra på 15 LÅNGA ÅR, vilken kvinna. Sen så har även pissråttan på lss fått sig en åthutning, andra veckan i januari så är det sip möte och INGEN instans kan säga nej när dom fått inbjudan. Alltså detta skulle ju bup ha fixat och jag naiv som jag tydligen är trodde sånt här kunde ta tid, men fick veta att så var det inte alls. Dock så var hon givmild mot alla berörda och nu har dom gott om tid på sig att förbereda allt. Pissråttan på lss och dennes chef kommer också och då kan hon inte bete sig som en skit, hennes chef har nu fått veta hur hon bemött vår familj och hen var inte glad över vad pissråttan gjort, tyvär är vi inte dom enda sa hen, men nu måtte dom väl för fabian sparka denna pissråtta. Om jag räknat fätt så kommer 2 från fk, 2-3 från bup, flera olika från hab,lss, soc familjen , min mamma och familjens sakkunnige från frösunda så det blir ett stort gäng som INTE kommer få lämna rummet förens alla kommit på vad DOM kan göra för oss, för det kommer bli insatser från alla instanserna på nån vänster. Sen fick jag lära mig att från det att mötet varit så har instanserna 48 timmar på sig att skriva under att dom godkänner det som man kommit fram till på mötet. Jag är spänd på att se och framförallt få höra förklaring på varför dom gjort som dom gjort alla dessa år. Nej jag har så mycke i skallen nu så jag vet inte hur jag ska få ur mig allt*S* Min ängel till granne har fått höra mig mala och hennes öron fick nog skavis. Nä nu tagga ner lite och försöka göra det genom lite spel på fb.

Av Jess - 4 december 2012 19:07

Maken sov över natten som var, va mysigt att ha nån bredvid sig som man kunde krypa upp till. Lilltrollet hade inte jordens sötaste morgonhumör men det gick bra iaf. Måste ringa bup angående hennes tics, Hon klagar dessutom på huvudvärk och det är inte så konstigt med tanke på hur hennes ögon far omkring. Nanna har ju fått höja sin kvällsmedicin, det ända skillnaden jag märker är att hon är så otroligt mycke tröttare, visst hon är stabil men det brukar hon bli automatiskt när jag finns hemma med henne , det kan ta några dagar men så är det alltid. Så frågan är om hon verkligen ska äta så hög dos. Får fråga om det med när jag får tag i bup, som förövrigt skulle ringt igår måndag men inte då, väntade att dom skulle ringa idag men nej. Så i morgon åker blåslampan fram å jag ska jaga dom. Idag har min älskade mamma varit här och städat tjejernas rum och jag satt då rakt upp å ner och gjorde inget. Känns dumt men orkar inte helt enkelt. Mamma kommer 1 gång i veckan för att städa tjejernas rum , men nästa vecka ska dom hjälpa till att städa. Jag är oerhört tacksam över hjälpen jag får av mina föräldrar. På torsdag blir det intressant för då kommer soc på besök, dom bad om att få en andra chans , så ja vad gör man. Nej nu ska jag skura toaletterna och snabla golven lite, sen när jag fått Lilltrollet i säng ska jag ut med vovven en sista runda sen glo på tv, om det nu är nåt bra vill säga.Och dieten går bra, dock knorrar Lilltrollet men hon kämpar på, middag äter vi som ni vet och nästa vecka på måndag får vi börja med ett mellanmål åxå.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards