Alla inlägg den 18 december 2012

Av Jess - 18 december 2012 22:43

Japp så är det, måste på 2 veckor få till ett schema, visst det kommer ju se totalt tokigt ut för en utomstående men det är det bästa jag kan fixa. Dag blir natt och natt blir dag. Knasigt? Jomenvisst men förhoppningsvis kommer det att fungera. Världen är inte vad den borde men man får göra det bästa av situationen och väntar med spänning på sip mötet. Har en känsla av att Bup blivit stötta pga att hab gjorde det bup påbörjat men inte fått till. Jag blev paff när bup läkaren halv surt sa ( hade bett om recept på omeprasol till lilltrollet) vi får se vad som blir billigast för samhället,,, ööö va sa jag, ja vi måste tänka på samhället. Jaha jo det är klart svarade jag pafft. Men kan ju säga att efter det samtalet kommer jag INTE be om mer hjälp med sånt. Frågan är vad jag gjort för fel, jag har bara kämpat småtjejernas hela liv för deras rättigheter som hittils inte uppfylls. Men vi lever här och nu, vi tar det som det kommer. Men jag gör det på mitt sätt fram tills den dagen samhället tänker ge stöd, om det nu kommer att hända. Nej nu ska jag ta ett sista bloss för idag (förhoppningsvis kan jag väl sova inatt iaf). Sov gott alla och var rädd om varandra

Av Jess - 18 december 2012 14:26

Jaha ja, fk anser inte att min sjukskrivning är giltig det betyder att jag är utan pengar för 5 nätter, nu hoppas jag att dom godkänner vård av barn iaf annars är jag helt torsk. Ja man slutar aldrig att förundras över hur samhället är, men men jag ska väl göra som "vanligt" folk ( om man ska tro det man läser vill säga) jag ska jobba och låta bli att hjälpa mina barn för enligt samhället ska dom kunna själv, fast å andra sidan så kommer det bli som det var innan, jag jobbar mina nätter låter bli att sova för att få det att gå ihop. För ska jag försöka få nån sömn så betyder det i sin tur att en av tjejerna inte kommer få i sig vaken medicin eller mat och det är enligt lag vanvård men hur ska man göra då? Ska man jobba heltid och sköta (vårda) sina barn heltid*2 och ändå hinna med sova,hemmet och vara social? Tror ingen i hela världen kan få ihop det, så finns det nån miljonär som är villig att köpa mig en liten stuga på 3 rum å kök gärna med el och toalett men inget måste och även kan tänka sig ge mig underhåll på 6000 i månaden så hojta till.  Eller det kanske finns nån som har en stuga till övers*S*Är så less och jag vet att det märks, men nu börjar det bli lite övermäktigt. Man kanske skulle kolla hur många som skulle vilja bo i kollektiv det kanske vore nåt. Då bara folk som har barn(eller själva) med npf så dom vet varför det är som det är. Nä nog deppat göra nåt kreativt... nää inte det heller har ingen lust eller ork alls nu.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards