Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Men hallå nu är väl ändå måttet rågat?

Av Jess - 14 december 2012 17:47

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15933831.ab


Så nu har det bestämts att kalle Anka ska censureras, hur knäppt är inte det då? Om man tittar bakåt några år så har ju rasismen ökat markant, varför kan man ju fråga sig. Jag ser det såhär: Höjdarna plockar lite här och lite där och iomed det så vips får dom medhåll för att det blir bekvämt, sedan spär dom på den och det blir fler som finner anledning och anser att det är ok at stöta ut. Är det så att vi är påväg att bli som gamla tyskland? När ska människor lära sig att tänka själva och stå för sina värderingar?  Detta börja likna mer och mer en utrensning, snart är vi framme vid att den som är starkast överlever dom andra trampas ner. Är det så folk vill ha det? Jag vill inte ha det så, jag vill att man ska respektera alla, visst jag kan bli heligt förbannad på en del människor men det har inget med deras etniska ursprung att göra överhuvudtaget. Jag har iaf uppfostrat mina barn att ALLA människor har samma värde, dock bryter man mot lagen ska man straffas oavsett ursprung. Jag kan se framför mig hur samhället snart har delat upp folk i grupper tex etnisk ursprung,samhällsdelning pga inkomst och så funktionsnedsättningar. Allt detta som bland annat Hitler gjorde är påväg tillbaka, är det så ni vill ha det folket? För det börjar banne mig likna utrensning! Tycker alla människor ska ta sig en funderare på vad dom står för och vad dom vill, sen anser jag att man ska agera därefter. Respekt , kärlek och männsklighet är för mig nyckelord. Vad är livet för dig?  Sen är vi svenskar  (låter hemskt att kalla sig svensk just nu) jävligt duktiga på att dömma utan att ha nån form av kunskap. Mång ja dom flesta skulle jag tro tycker inte alls som höjdarna men dom dansar efter deras pipa pga rädsla, för fabian res er upp med rak rygg och var stolt, låt inte andra styra dig. Döm ingen utan respektera skillnaden, lär er att leva i samklang! Tja just nu är det ju svårt att göra nåt då många hellre dansar efter höjdarnas pipa, men om vi sätter ner foten nu innan vi förlorar vår frihet så kanske vi kan få behålla vår värdighet. Nä ska inte skriva mer för jag är så förbannad så jag kokar ÖVER och då kan det lätt bli många ord som misstolkas. Men ett råd till er, Stanna, tänk och våga!!!

 
 
Ingen bild

Albin

14 december 2012 20:19

Mitt råd till dig, stanna och tänk. Disney vet exakt vad det är de väljer att ta bort. .Det är en rasistisk karikatyr som endast en rasist egentligen kan insistera skall vara kvar (jag kallar inte dig rasist). Googla kariaktyr läs om det och skriv sen ett inlägg. Sen är det nog inte sant att rasismen har ökat.

Jess

14 december 2012 21:06

Tja det med disney och karikatyr har du rätt i. Beror kanske på vart du bor. För här har den då ökat lavinartat.

 
Ingen bild

Putte

14 december 2012 21:01

Det är snarare så att rasisterna är så duktiga i sociala medier och får med sig knäppskallarna om allt så som pepparkaksgubben som en enskild lärare i en skola förbjöd, det lyckades rassarna få till att det var invandrarnas fel och alla idioter gick på det och spred skiten på nätet, samma med den här skitsaken. Sluta spring SD:s ärenden för vem orkar bry sig om sådana här skitsaker!!

 
Ingen bild

Eric

14 december 2012 21:43

Everyone seems to forget the fact that they also took away the blond bimbo stereotype.

 
Ingen bild

daniel

14 december 2012 22:34

Olika tider helt enkelt det som var "normalt" då kan må hända var onormalt nu, men stötande... sluta, skärp er. Är det någon som över huvudtaget tar illa vid sig för detta?! Tror inte det, så för guds (oops)skull låt saker och ting vara... eller vill ni ha Kalle i 3D...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards