Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Mat

Av Jess - 14 december 2012 09:12

Efter en ganska tuff kväll igår med ett Lilltroll som inte alls var nöjd. Hon fick frispel och jag blev varse om att fjärrkontrollen fortfarande är hård och att det gör ont att få den i skallen. Hon fick utbrott även under ett av programmen som hon tittade på och hade jag inte kommit in och distraherat henne har jag nog inte haft en tv heller. Jaja vilket som så fick jag henne i säng runt 22 iaf. I morse var hon som en solstråle och jag hade gjort muffins (ungsbakad gröt i muffinsformar) som hon fick tillsammans med bär och kvarg till frukost. Hennes reaktion var obetalbar, men mamma ska jag få fika till frukost fast vi ska gå ner i vikt? Söta unge tänk om hon visste vad hon igentligen åt*S* Ful får man vara men inte dum, så det så(ler lite i mjugg) När vi gick till skolan så började hon prata om det fulaste ord jag vet nämligen hen. Hon frågade mig om jag tyckte ordet låter manligt eller kvinnligt. Jag svarade att i mina öron är det ordet kvinnligt och hon tyckte lika. Så hon tycker det är fel att kalla ordet könsneutralt och det håller jag med om. För hen är ju en höna*S* Hon frågade vad hon skulle få till mellanmål och jag svarade chokladpankisar, hon bara tittade på mig som om jag vore tokig. Det behöver ju inte vara äckligt för att det ä nyttigt ju. Använder inte vanligt mjöl utan jag har malt fiberhavregryn till mjöl och det funkar kanon. Kan ju säga att jag hatar att både baka och laga mat men detta är lite spännande för det tar inte tid och man behöver inte vara duktig utan man bara gör. Jag har hittat insperation i olika bloggar och modifierar recepten en del. Sen så är det faktiskt ganska praktiskt att ha näringspulver för då kan man använda det som smaksättning men finns ju miljoner olika andra sätt att smaksätta på och för att få det saftigare utan att det blir för mycke sött så använder jag mig av blomkålspure ( det tipset har jag sett i flera bloggar) det ger ingen smak och man får i sig nyttigheter utan att veta. Ska bli intressant och se vad Lilltrollet och Nanna tycker om melliset i eftermiddag. Vi har ju fått avbryta dieten pga olika saker och inrådan från dietisten men för den sakens skull betyder det inte att man ska börja äta som en galning. Jag kommer att variera lite beroendes på dag och stress men barnen får fast föda och duger inte det som serveras får dom näringsdryck/pulver istället. Hoppas Nanna kommer bli lite piggare niú när vi ska trappa ner en av hennes mediciner, vi började igår kväll och på 2 veckor ska hon vara nere på startdosen igen. Hon är så otroligt seg och trött och nej hon är INTE uppe på nätterna så det så. Det tar mellan 4 till 6 timmar att väcka henne och det är faktiskt inte lätt för varken henne eller mig. Det sliter massor på oss båda ka jag tala om. Men förhoppningsvis blir det nåt bra av mötet som sker i januari. Datum och tid är klart och det blir ca 14 personer från 5 olika instanser plus mig, peter och mamma som ska vara med, så nu j...lar blir det tryck*S* Nej nu ska jag fortsätta med mina måsten och att väcka Nanna. Ha en kanondag alla...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards