Alla inlägg under mars 2014

Av Jess - 11 mars 2014 14:22

Här är några bilder på den unga vackra pojken. Han är omärkt och okastrerad. Han är otroligt vacker

Av Jess - 11 mars 2014 11:01

Har under 1 månads tid ungefär sett en mycket ung vacker gul/röd hankatt hålla till vid huset utanför oss. Han är otroligt vacker men jag undrar om han har en ägare. Idag så jag ett barn som vill kela och jag blev skeptisk så jag stod och tittade. Katten har inte mycke vana av mänsklig kontakt det märks tydligt, han vill men vet inte hur han ska göra. Han blir ivrig och naffsar samt att han börjar hoppa och skjuter rygg. Suss provade att locka på honom när hon skulle gå och han kom som ett skott men visade klart atthan var osäker, han är dock väldigt snäll men vet som sagt inte hur man gör vilket kan bli farligt om nån som inte kan läsa en katt går fram och ska gosa. Han kan då bli rädd och klösas. Dessutom har han ett annorlunda kroppsspråk jämnfört med tamkatternas. Om man tittar på ett program om tigrar,lejon eller andra vilda katter ser man liknande kroppsspråk, sen har han en väldigt annorlunda teckning, jag har då aldrig sett en sådan teckning. Han är en skicklig jägare och äter upp hela bytet när han jagar. Men jag ska ha lite is i magen och ha koll, får se när jag går ut om han är där då tänkte ja se om jag kunde få kolla hans öron för att se om han är öronmärkt. Tänkte ta ett kort på honom och lägga ut här sen om han vill vara med på bild.

Av Jess - 11 mars 2014 09:04

Igår var vi på utvecklingssamtal för Diddi. Hon har ju inte haft nå betyg från förra terminen men nu så har hon 3 E och bara liiiite till så har hon 6 E till. Hon klarar allt galant muntligt men det är ju krav på att dom ska skriva också, hon har rätt att skriva på datorn om hon vill, men hon har en låsning när det gäller att skriva men vi har fått det att lossna lite hemma så hon gör "läxa" hemma måndag till och med torsdag så fortsätter det såhär bra har hon snart 9 E och det är ju kanon. Hon har börjat skriva en "novell" på en blogg här på bloggplatsen så kika in och titta ni med, här är adressen dit:  meimu.bloggplatsen.se

Hon älskar att skriva sagor och annat så det blir ju bra om hon delar med sig ute på nätet, hon vill bli författare bland annat.

Var in till Nanna en sväng också igår, hon klarar sig kanon, igår hade hon tvättstugan samt att hon var och handlade lite med oss. Ninna var med och fick se vart hennes näst yngsta syster bor. Det värmer mitt mamma hjärta att se hur Nanna mognar och att det går så bra. En sak i taget så kommer det flyta med det mesta för henne.

 

Insåg att Suss snart ska åka till england igen och då blir det ju bara ett barn hemma, jag vet knappt hur man gör med att bara ha 2 hemma. Är det såhär det är när barnen blir vuxna? Att man inte vet hur eller vad man ska göra?*S* Kanske ska skaffa mig en hobby om ett tag? Vilket som så är jag oerhört stolta över ALLA mina 4 jäntor. Från att ha varit (är fortfarande men inte under samma tak) en stor familj under samma tak och något trångbodda till att dom en efter en flyger ur boet. Tja jag vet vart jag har mina underbara ungar och jag och P finns alltid till hands om dom behöver. Så är jag uppvuxen att jag alltid kan be mamma och pappa omhjälp om det behövs så jag uppfostrade mina barn likadant:) Nej nu kaffe och vänta på att tvätten ska bli klar. Sen ska jag nog ta en prommis eller så blir det ev att börja läsa en bok, vem vet. Ha en underbar dag gott folk

Av Jess - 10 mars 2014 07:23

 

Så var helgen över och vardagen är här igen. P har målat om rummet Nanna hade innan hon flyttade och det blev helt ok. Det är inte helt klart än men nån dag till så är det klart. Jag putsade fönstret där inne i morse och jag blev inte nöjd, måste hitta nåt bättre så fönstret inte blir så flammigt. Jag avskyr fönstren i denna lägenhet för det spelar inge roll hur mycket du pustar så blir det inte bra och då är fönstren bytta för ca 3-4 årsen. Idag är det tvätt och städ här hemma samt att jag och P ska på möte i Diddis skola. Efter det ska vi till Nanna en sväng. Sen så tror jag nåt är knas med tvättmaskinen för den vill inte värma vattnet verkar det som när man tvättar 60 graders tvätt. Ska göra en koll idag, funkar det inte blir det till att börja använda tvättstugan, men jag tycker inte maskinen borde gett upp än för den är inte äldre än 3 år men men. Nej nu ska jag sätta lite fart på saker och ting. Ha en bra måndag gott folk.

Av Jess - 8 mars 2014 06:23

God morgon eller nåt. Jag blir så less på mig själv ibland. Trött som ett as la jag mig vid halv tolv bara för att vakna halv fyra.  Jag försökte tvinga mig att somna om men det var omöjligt så nu har jag hunnit titta på ett par avsnitt av förhäxade och nu blir det kaffe och surfa lite. Jag önskar att jag kunde sova mer, slippa vara trött. För jag är skittrött men det hjälper inte, min kropp är inställd på max 4 timmars sömn och jag antar att det är himla svårt att ställa om, jag har försökt i ett par år men nepp. Jaja sånt är livet. Dock är detblå himmel ute och solen är på väg upp, så idag blir det nog varmt och vackert. Igårkväll trodde jag att trädet på baksidan skulle blåsa in i vardagsrummet, det stormade som tusan. Nej nu surfa runt lite. Ha en bra dag gott folk

Av Jess - 7 mars 2014 13:35

Äntligen ledig!Det blir taco mys med familjen , nästan iaf Ninna tränar men det blir fler gånger, men ena svärsonen kommer iaf   . Blev bara 2 timmars sömn men vad gör det när jag ändå är ledig. Diddi skulle ut och äta sen på bio men hon kände att det skulle bli för mycket så det blir bio iaf men hon äter hemma. Tror faktiskt att det handlade lite om att det är tacos hemma    Sen så blir det bara mys och lugnt resten av kvällen.

 

 

Insåg när jag klev upp att det var lite väl många dammråttor så herr snabeldrake fick lite mat och jag slapp få bryt. Ha en bra helg gott folk.

Av Jess - 6 mars 2014 23:16

Att flytta till eget är inte alltid så lätt men med lite tid och förståelse går det. Det är även lite svårt för oss föräldrar att lära sig att barnen blir stora. I morgon är det en vecka sedan Nanna flyttade till eget boende, visst har hon känningar av det men som sagt tid och förståelse så kommer det bli kanon. Som tur är har hon katterna som finns där när det blir lite jobbigt och dom trivs med varandra, missarna och Nanna. I morgon ska P hämta Nanna så ska hon komma och äta middag med oss och umgås några timmar. Ska bli mysigt tycker jag. Diddi ska i morgon ivg med sin kontaktperson och dom ska käka ute och sedan gå på bio, dom ska se boktjuven. Tror det är en ganska bra film. Själv är jag något sliten då jag gör min sjätte natt på en vecka men sen är jag ledig tills nästa fredag och det behöver jag nu kan jag lova. Har inte så mycket att skriva så ni får nöja er med det :)

Av Jess - 5 mars 2014 00:04

God dag eller god natt kanske man ska skriva!? Dagarna flyger och jag försöker landa i att barn nummer 2 flyttat hemifrån. Det känns konstigt men samtidigt bra då Nanna verkar trivas bra, hon har nu 2 jourkatter som sällskap också. Det är bara en sak som saknas och det är en soffa men den kommer i morgon eftermiddag sen har hon ett komplett hem. Dom här dagarna som gått så upplever jag att Nanna är mer social och utåt, det är ett mycket bra tecken *S* Jag är stolt över att hon fixar det så bra.Hon har ju personal att tillgå dygnet runt om hon behöver, samt att dom tittar in då och då även om hon inte bett om hjälp  samt att dom smsar henne mellan varven istället för att ringa då hon hellre vill att dom gör så. Jag är oerhört stolt över alla mina 4 döttrar!!!

Idag har jag pratat med dom som planerar operationer och tidigast vecka 17 (men troligen inte) blir det op, fick veta att en av kirurgerna som utför denna operation är långtidssjukskriven så dom måste planera om lite eftersom dom är en kirurg för lite. Sen fick jag också veta att jag står som nummer 26 i kön, i januari var det ingen kö att prata om men hux flux så blev det kö. Sen så gör dom bara denna typ av op var femte vecka och då är det 2 dagar avsatt för just gastric bypass, dom hinner ca 8 per dag så alltså 16 var femte vecka. Men hon sa även att eftersom kön ökat så dramatiskt så måste dom ev planera in mer operationer av gastric bypass, man kan ju hoppas att dom får in fler datum och dagar så det går lite fortare för nu är mitt högra knä så pass dåligt så jag knappt kan gå och vänstra är på väg åt samma håll. Jag flyter fortfarande men fram tills jag får op datum så äter jag middag dock en väldans liten portion, väger nu 96.7 så det rör sig neråt även om det går sakta. Nä nu återgå till att jobba, har 2 nätter kvar efter denna sen är jag ledig tills nästa fredag om jag inte blir utringd vill säga. Ha en bra natt gott folk

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards