Alla inlägg den 14 april 2013

Av Jess - 14 april 2013 17:03

Trött så det förslår, fast jag får skylla mig själv. Blev hämtad från jobbet i morse eftersom jag ville se F1 racet som började kl 9. Det blev ett spännande lopp och finnen var nära men Alonso tog hem det hur lugnt som helst*S* Sovit ett par timmar iaf. Barnen verkar vara ganska tillfreds idag och Nanna och Susann umgås. Lilltrollet fick roliga veckan så hon håller sig för sig själv. Idag blir det slömat, gratinerad falukorv och pasta. Sätter in receptet så kanske nån annan provar det med. 


ca 500gfalukorv
6-8stkryddpepparkorn
2stlagerblad
salt
1burk små hela morötter
Sås:
2mskmargarin
3mskvetemjöl
4dlmjölk + morotsspad
salt och malen vitpeppar
lite riven muskot
hackad persilja
1stäggula
1dlriven ost

1.Lägg korven i en kastrull med pepparkorn och lagerblad. Slå på vatten så det knappt täcker och salta lätt. Sjud korven i 15 minuter. 2.  Smält margarin i en kastrull. Vispa ner vetemjölet. Tillsätt mjölk  och morotsspad. Krydda med salt, peppar och muskot. Koka ihop såsen i 5 minuter. Rör ner äggula, riven ost och persila 2.  Ta upp korven och skär den i skivor. Lägg dem i en smord ugnsform. Lägg morötterna runt om. Häll över såsen och gratinera 5 minuter

Ha en fortsatt bra da..

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards