Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Jess - 12 mars 2013 09:53

Jag kan inte låta bli att undra varför våra politiker ska ljuga oss rakt upp i ansiktet. Barn och ungdom i min kommun står inte för det dom nu håller på att göra utan säger att så är inte fallet. Men hallå bara det att förneka att en av förskolorna ( som dessutom är en av ytterst få som kan hantera barn med npf ) ska läggas ner, jag vet att den ska avvecklas och det ska vara klart 2014 och att avveckla massor och belägga personalen med munkavel är så väldigt lågt så jag finner inga ord. Jag vill att man ska köra med öppna kort så vi som har barn oavsett diagnos eller ej kan välja om vi vill förstöra våra barn för all framtid eller om vi vill ge dom en chans att klara sig i livet, allt handlar inte om att gå i skolan och läsa sig till kunskap. Tänk på alla dessa som blir belaggda med munkavel hur dom måste må, jag lider  med er, men stå upp och berätta, ni kommer få föräldrarna på er sida. Utan vetskapen kan vi föräldrar inget göra och sen är det försent. Ekonomiskt blir det bra ett kort tag men sen då? All mobbing, all misshandel, all skräck och för att inte tala om all frånvaro som kommer att bli. Hur hade ni tänkt fixa det då? Tänker ni köra med att det är skolplikt och att det är vi föräldrar som är orsaken?  Många är emot privatskolor men när det nu görs på detta sätt kommer privatskolorna att blomstra på gott och ont, hur blir det ekonomiskt? Jag uppmanar alla föräldrar att verkligen kolla upp vad som sker runt om er när det gäller era barns framtid, för tillsammans är vi starka, ensklida personer kommer inte långt tyvär.Det skulle vara intressant om högsta chefen kunde ta denna fråga offentligt med oss föräldrar och lägga fram det som kommer att ske.  Skolorna (inte alla) brister svårt redan idag hur ska det då bli om ALLA högstadie elever ska gå på SAMMA skola? Hur ska man kunna garantera lika skolgång och säkerhet för alla eleverna?( detta förnekades också trots att det stått i tidningarna för en tids sedan om hur bra det skulle bli med ett enda högstadium) Jag ser framför mig hur skolan kommer styras av elever som trycker ner andra och sätter skräck i dom som inte vågar säga ifrån, redan idag finns detta fenomen ända ner på 6-årsverksamheten, tänk då hur den kommer växa om man slår ihop alla. Dom eleverna som kommer framstå som galningar är ju just dom eleverna som behöver struktur och en lugn miljö, hur svårt kan det va att förstå det? Och att vara personal på den skolan skulle jag inte vilja. Nej jag förstår verkligen inte hur dom tänkt och jag förstår absolut inte varför dom LJUGER om det. Jag har sparat mailen från den personen som förnekar att dom ska göra detta.  Vår kommun satsar hellre på att köpa skitkonst som ingen bryr sig om i stället för att värna om sina invånare. Är det så konstigt att dom som vågar gå emot strömmen märks mer nu? nej knappast för vi slåss för dom som står oss nära. Som jag skrivit i mina andra inlägg så blir det banne mig ut på landet och där lära barnen hur man lever och så får man ha hemundervisning. Jag vägrar vara delaktig i ett samhälle tar död på dom som inte gör som normen. Är inte arg längre utan har bara insett att det sker en utrensning av människor som inte ingår i normen och så länge folket låter det ske kommer det bara bli sämre och sämre tyvär. Jag hoppas att dom tar sitt förnuft tillfånga och inte låter detta ske utan istället förbättrar det system vi redan har.

Av Jess - 12 mars 2013 06:36

Idag ska jag ringa kirurgen för att höra när Lilltrollet ska få nåt gjort med sina gallstena. Inatt hade hon ett anfall och det var gränsfall på att behöva åka in. Hon panikade pga att smärtan gjorde så hon inte kunde göra nåt alls, jag försökte förklara att jag vet hur ont det gör men det är ju ingen tröst. Hon grät och jag gungade henne i 2 timmar, hon fick av båda sina mediciner. Gallsten och njurstens anfall är bland det smärtsammaste som finns och då förklara för sitt npf barn att det går över allt från om ett par minuter till ett par dagar gör inte saken bättre. Jag lovade henne att ringa och fråga idag så kanske hon slipper få så många fler anfall. Idag vill hon inte ha nåt att äta alls, hon vet att hon kan få anfall av viss mat vilket leder till att hon vägrar helt att äta. Jaja god morgon alla.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards