Alla inlägg den 25 december 2013

Av Jess - 25 december 2013 18:15

Jaha så har snart hela juldagen gått och jag gör min femte natt av sex. Idag har det varit ovanligt lugnt, nu är det iofs ganska lugnt normalt när det är bara vi hemma men det kändes som om vi alla var i dvala idag. Ska under mitt arbetspass passa på och göra inköpslista och lite annat planerande. Det är ju så vi fungerar i våran familj, planera ,planera och planera lite till   . Jag hoppas jag snart får kallelsen till apnè utredningen sen efter den är det bara att köra.. Ska även kolla upp lite olika musiktillställningar för mig och maken, har lovat mig själv att börja ägna tid till att vara han och jag. Vi har liksom tappat bort det då vi har barn, alla barnföräldrar vet vad jag pratar om, dock brukar nog dom flesta komma igång med att vara kvinna och man liiite tidigare än oss men det har sina orsaker. Men nästa år börjar allt och mycket nytt blir det på alla fronter. Nu när året närmar sig sitt slut tittar man tillbaka på det som varit och funderar en del och jag kan ärligt säga att jag ångrar inget av det som varit utan ser allt som en lärdom. Sen att inte alla förstår det är helt ok för dom har inte varit där eller varit med om det heller, de jag kan säga är att jag är starkare och mer säker på mig själv än jag nånsin varit, vet också att den kärlek jag och Peter har är starkare än nånsin och vi kan klara av det mesta. Sann kärlek finner alltid tillbaka och växer sig starkare , livet går upp och ner och följer man med och lär sig på resans gång så blir man stark och rik. Min familj är mitt allt och ingen kan rubba det! Nej nog med djupa tankar mm nu kaffe och göra nåt nyttigt kanske. Ha en bra kväll och var rädd om det du har.

Av Jess - 25 december 2013 02:08

Ja nu har julafton gått över till juldagen. Nanna har haft svårt med att det blev bruten rutin igår julafton) Hon har försökt ett par dagar at få till det men det blev svårt. Lilltrollet bara hänger på. Förmiddagen var slapp pch lugn. Nanna, Lilltrollet, jag , Peter, Ninna och Jay var till mina föräldrar efter Kalle Anka och där åt vi massor med julmat. Efter maten var det dags för julklappar, Nanna orkade inte så efter paketen var utdelade gick hon hem. Vi fikade lite och Ninna hade gjort en cheescake med pepparkaksbotten, smarrigt värre. Efter fikat gick Lilltrollet och vi gick straxt efter. Lade mig och vilade när vi kom hem eftersom jag ju jobbar hela julhelgen. Tror barnen blev ganska nöjda med det dom fick, det kändes så. Dock så saknade jag Susann som är hos sin  Tom i Manchester , hon får ju fira idag (juldagen) istället för julafton.

Nu är det inte många dagar kvar på detta år, nästa år blir ett nytt kapitel för mig och till viss del för hela familjen.

Längtar samtidigt som det är lite skrämmande, men jag vet att det kommer bli kanon till slut. Nej nu lite kaffe och sen en film.

God fortsättning gott folk.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards