Alla inlägg den 5 december 2013

Av Jess - 5 december 2013 14:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jess - 5 december 2013 08:56

Dagarna vandrar på som vanligt. Sorge är inte mindre men lite mer hanterbar. Dock gör det väldigt ont när jag möter andra hundar som vi känner. Vill ha min ögonsten men vet att nu har hon det bra. Som det nu ser ut kommer det inte bli hund då det är ett gemensamt belsut inte bara mitt, för skulle jag få bestämma så blir det en vovve till men inte förens jag gjort min operation och kommit upp på fötter igen. Men som sagt jag kan inte styra då vi är en familj som ska ta gemensamma beslut. Jag hoppas dock innerligen att en dag få skaffa en ny vovve så jag kan bli hel inombords igen. För det är så för mig att när Lihta gick över regnbågsbron så försvann en del av mig, jag vet att vi bara har våra djur till låns och det är oerhört jobbigt när dom lämnar jordelivet, men det är en del av att vara djurägare. Det kommer ALDRIG bli lätt när ens djur somnar in, den dagen det blir lätt har man tappat all känsla anser jag. Man ska tänka och handla för det bästa helt klart men lätt det blir det aldrig. Jag saknar alla vovvar vi haft men som ni vet så har Litha en speciell plats i mitt hjärta. Min första egen ägda vovve var Loke, en mycket söt och STOR kille. Tyvärr så blev han inte så gammal pga att hans skelett inte var som det skulle. Sen har vi Menja en mycket kavat och storvuxen kicka, tror hon var barnens favorit bland vovvarna. Glömmer aldrig när jag var på utställning med henne och Litha. Domarna påpekade för mig att hanarna redan blivit bedömda, ja sa jag jag vet det men detta är en tik . Glömmer aldrig deras miner...( då var hon ca 9 månader). Sen så har vi Krux som tyvärr inte klarade av att bo i lägenhet, vi bodde i radhus när vi skaffade honom, men efter 2 år i lägenhet insåg vi att han inte skulle lära sig att gilla det så han fick ett underbart hem nära skogen där han kan vara ute när han vill. Visst vi har 4 katter (som inte märks) men det blir inte samma sak. Kan inte förklara för er som inte vet men en hund gör mig komplett.Jag känner att jag blir mer och mer handlingsförlamad . Nej nu lite kaffe sen sätta fart med det som ska göras. Ha en bra dag gott folk

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards