Alla inlägg den 4 december 2013

Av Jess - 4 december 2013 14:10

Är så glad så jag känner mig som ett barn på julafton. Dimmu borgir kommer till grf nästa år och jag har sett dom förr , i mina öron är dom det bästa bandet som finns. Jag vet vad jag ska spara pengar till iaf kan jag lova. Yaaaaay så glad så glad. Kommer fler band som jag gillar skarpt med inget slår dimmu borgir så det så.  

Av Jess - 4 december 2013 09:05

Allt skriveri om att dagens elever kan mindre och mindre, är det så konstigt igentligen? Mycke kan man säga om att det inte var bättre förr men när det gäller undervisningen i skolan så var den faktiskt bättre förr. Det var lärarledda lektioner och man hade inte så mycket flummande utan läraren ledde och eleverna lärde. Idag kan knappt barn använda papper och penna, när en annan gick i skolan (även mina 2 äldsta barn) fick man lära sig att skriva bokstäver och hade lektioner samt hemuppgifter som gick ut på att lära sig bokstäverna. Sen så har vi det där med läsning, svenska är väl ändå inte bara tal? nej precis man måste kunna läsa också!Veckans ord var nåt man fick ta hem och öva sig på att stava, dom flesta som hade svårt fick HJÄLP, inte som idag då man blundar och skiter i barnen som inte klarar det. Om man la ner energi på att föra in det gamla systemet (å nej det var inte heller felfritt men fan så mycket bättre än det flum vi har idag) där elever fick lära sig att så här är det och fick lära sig att FÖRSTÅ sättet, idag ska barnen själva lösa allt med egna metoder. Hmm om nu barnen ska lösa allt redan som just barn hur i hela fridens lijlor ska det gå till? Vad är då vi vuxna till för? Ska inte vi vuxna guida och lära barnen? Till och med på dagis ska barnen själva lösa problem och dessutom är grupperna på tok förstora. Kunskapsmässigt är dagens lärare och pedagoger underutbildade då utbilningarna dom får går ut på att inte behöva lära sig människor utan bara att människorna ska kunna.( ja jag vet att jag drar alla över en kam nu men förstå andemeningen tack) Mer kunskap ,förståelse och mindre grupper då kommer vi återhämta kunskaperna som nu går förlorade pga att politiker sitter och leker. Fortsätter detta åt detta håll kommer snart sverige lika ett uland när det gäller kunskap (å ja det ligger långt fram, men vi är snart där)Hur förbenade svårt kan det vara att avända hjärnan och se att vårt land går åt fanders? Man sparkar på dom som redan ligger, detta likanar en utrensning. Ett varanade ord , när ni förstört allt och endast dom få som klarar skolan finns kvar vem ska då jobba? För dom som är mest lämpade får inte en rättvis chans till en skolad utbilning.Så tja politikerna kan ju sitta där och satsa på dom som teroretiskt kan vilket leder till undergång i framtiden, för teori kommer du ingenstans med utan det är med praktik man kommer framåt! Nä ut i skogen med folket och tillbaka i tiden (inte med allt försök nu att förstå lite istället för att komma på nå drygt att säga), in med de gamla och ut med det mesta av det nya! Min filosofi!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards