Alla inlägg den 1 december 2013

Av Jess - 1 december 2013 11:22

ja då var det första advent idag, bara 23 dagar kvar till julafton. Trots att jag har stora barn så vill dom ha choklad kalender. Lilltrollet har öppnat sin första lucka och hon kvittrade glatt. Trots att det är många dagar kvar till jul afton så känner jag stressen trots att jag inte behöver. Tycker att det är mysigt med pynt mm men känner ingen julglädje överhuvudtaget, är iofs några årsen jag kände nåt alls. Tycker julen i mångt och mycket tappat det den igentligen är. För mig är jul gemenskap och inte att köpa massa saker! Julen är att ge från sig själv och det som räknas är det som kommer från hjärtat anser jag. Sen all hysteri om att man måste göra si och så, nä sånt funkar inte för mig. Visst julbak och göra lite godis tycker jag är mysigt men att springa i affärer hatar jag och nu kryllar det av folk oavsett vilken affär man går in i. Jag ska dock köpa ett ljus som räknar ner dagarna till jul men inte ha nån adventsstake med levande ljus för då käkar katterna upp laven mm som är i den. Måste till apoteket idag för att beställa Lilltrollets mediciner som håller på att ta slut samt köpa lite med D vitaminer. Förövrigt så blir det lugn då jag är inne i en skallperiod igen, hade 3 anfall igår dock inte så kraftiga men tillräckliga för att få mig att bli spak. Har haft ett anfall idag och hoppas jag slipper fler.  Nej nu ska jag ta en kopp kaffe och sen försöka hänga tvätten.Ha en trevlig första advent.

PS glöm inte att släcka ljusen om ni tänt några....

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards