Alla inlägg under januari 2013

Tid

Av Jess - 20 januari 2013 17:59

Tid är just nu (eller alltid men mer nu) en bristvara för mig, eller rättare sagt jag har prioriterat bort nätet och lagt tid på annat det som går vill säga. Ska göra natt 4 av 8 och i morgon natt är jag ledig men sen gör jag 4 nätter till innan ledighet. Idag vaknade jag med jordens migrän, upp å spydde tog treo och la mig igen. Vid tre tog jag mig upp, har skallen under kontroll men kommer behöva kontrollera skallen med treo. Igår träffade jag Susanns ( näst äldsta) pojkvän från england, en trevlig kille dock så pratar jag väldigt ogärna engeleska tyvär och han kan inte prata svenska*S* Tror han tycker att det är KALLT här och att vi har massor med snö*fniss* Välkommen till sverige Tom*S* Nej nu dona lite sen åka till jobbet ha en bra dag alla

Av Jess - 19 januari 2013 04:15

Blev ingen blogg igår, jag hade inte tid trots att jag jobbat*S* Idag (inatt) så läste jag i Nuns blogg och hon fick mig att titta in i mig själv och visst finns glädjen och lösningen på även detta inom mig. Trots att ekonomin mm gör att jag känner mig knästående så tar jag dagen som den kommer och nu när maken bor hos mig (för att Suss har sin pojkvän från england här) så känner jag ett inre lugn som i sin tur leder till att jag kan gå in i min sfär för att hämta styrka och harmoni. Min plats är vid en grotta som ligger halvägs upp i ett berg, utanför grottan finns en liten gräsklädd plätt där jag har en lägereld. Där kan jag köra ner mina rötter till Morder Jord och lämna det negativa energierna och ladda med bra energier.

Om det vore möjligt skulle jag (som jag förut skrivit) flytta ut i skogen i ett litet hus eller stuga ska jag nog säga. Skulle vilja vara självförsörjande så gott det går. Tänk vilken frihet att bo så, att inte behöva bry sig om i fall man gick ut naken, för i skogen tas man för den man är. En dag SKA jag bo så, det är mitt mål! Vill få användning av mina färdigheter och öva upp dom. Jag längtar så efter lite mer tid så jag kan pyssla med tja va ska man kalla det? häxkonster är väl vad folk kanske kallar det, jag kallar det magi. Nej nu ska jag ta lite kaffe sedan språka lite med Luna.. på återseende gott folk

Av Jess - 17 januari 2013 09:23

Ja jag undrar verkligen hur jag innan jag åter kom till jorden valde att skriva ett så svårt och jobbigt liv, det får mig att undra vad det är jag då ville att jag skall lära mig under denna livstid. Är det så att jag ska få insikt i hur det är att alltid gå på knä och alltid vara nära britsningspunkten? Ja nåt sånt måste det vara för om jag ser på hur dom senaste åren varit så har det ju INTE blivit lättare utan snarare svårare i rasande takt. Kan det vara så att denna månad kommer vara avgörande om jag klarar mitt prov eller om jag faller helt, just nu känns allt övermäktigt. Dels så har jag inte som det ser ut nu råd att betala mina räkningar, hyran betalar jag men sen var pengarna slut, med andra ord hela vårdbidraget plus barnbidraget jag har för Lilltrollet går till det, Fk har inte handlagt min vab än och lön får jag ingen för man måste ju ha jobbat för att få lön. Sen tillråga på allt så har Lilltrollet löss och det är INTE billigt heller!!! Jag har tyckt att månaden januari har varit jobbig förr men detta tar priset alla kategorier. Nu var det massor med negativa ord men just nu vill jag bara sätta mig ner och gråta för jag vet inte om jag lyckas resa mig från detta. Tur barnen har en pappa som kan ge dom mat iaf. Tja bara gilla läget och sätta fart med att sanera hemma, kommer ta tid plus att jag är oerhört tacksam att min mamma tar kamningen av Lilltrollet sen. Dessutom så börjar jag min jobbperiod igen i natt så natt 1 av 8. Ha en trevlig och underbar dag kära läsare..

Av Jess - 16 januari 2013 14:00

Lilltrollet har ju bland annat asberger vilket just nu är VÄLDIGT tydligt. Hon är periodare när det gäller att fastna för nåt som hon är intresserad av, då pratar vi fakta och bara ren fakta. Så numer sitter hon i soffan med datorn, har tv på med antingen nå polis/sjukhus irl serie och hon lärser LÄKARböcker,hahaha alltså hon är så tossig. Dock så allt hon läser fastnar vilket är på gott och ont, hon var mäkta irriterad på att i den bok hon läste igår tog upp autism men INTE asberger, hon va väldigt arg för det*fniss* Hon ahr nu läst ut den läkarboken hon hade med sig hem och ska låna en ny för den hon lånade var ju gammal sa hon, den är från 1999 och mycket har hänt sedan dess kläcker hon ur sig. Ja jag säger då det dessa unika underbara barn. Nanna tex dataspel är nåt hon fastnat i och det är ganska vanligt för dessa unika människor. Hon spelar ut spel hon köper på nolltid så ibland känns det som man kastar bort pengarna, men fördelen är att utan den kunskap hon och många andra besitter gör ju att det kan skapas bättre och svårare spel. Sen så är Nanna otroligt språkbegåvad, hon har väldigt lätt att lära sig språk och hemma eller överhuvudtaget pratar hon nog mer engelska och lite inslag av spanska än hon pratar svenska. Min mor gjorde en upptäckt och det är att Nanna svarar fortare om man pratar engelska med henne, urk jag är ju inte så förtjust i att prata annat än svenska men har provat lite och det stämmer faktiskt att hon reagerar snabbare.

Av Jess - 16 januari 2013 13:43

Igår så var jag himla kreativ med det mesta och det känns idag, har inte riktigt ork just nu. Men det gör inget för allt är kvar även i morgon *S* Idag kom intygen från BuP som ska med assistansansökningarna, dom var på hela 2 A-4 sidor och väldigt utförligt skrivna om vad Nanna behöver till punkt och prickar! Så nu kan ingen av instanserna säga att intyget från BuP inte är komplett! Nanna är påväg in i en neråtspiral igen men jag ska försöka se om Peter kan komma en dag tidigare så kan jag jobba, men vi får se hur mycket neråt hon går för även om han är här på natten så jobbar han på dagen och då är det ju meningen att jag ska sova, jaja det visar sig. Väntar fortfarande på att få veta om jag får nå pengar för decembermånad då jag var hemma med Nanna, som det verkar så blir det inga pengar, tja jag kan iaf betala hyran och får be Peter köpa mat till barnen. Min chef skulle se vad hon kunde göra för mig men jag har inga stora förhoppningar, huvudsaken är att jag betalar hyran i tid iaf. Fast den dagen den sorgen, problem är ju till för att lösas har jag lärt mig*S*

Kan nån vara vänlig och få det att sluta snöa, det har nu snöat lite drygt 1 dygn, jag tycker om snö men fram till sista december sen kan det försvinna. Jag vill ha en vit jul och det får gärna vara snö från mitten av oktober till sista december men inte mer... Nej lite kaffe och ett bloss sen ska jag gosa ner mig med små ulligaligister å mysa.. På återseende

Av Jess - 15 januari 2013 11:23

Eller kanske man ska säga instanser, vilket som så var jag ,maken och min mor på ett sip möte i fredags angående Nanna. Närvarande var FK 2 st, Hab med dietist, arbetsterapeut och kurator, BuP med läkare och en socionom, soc som var 3 st och LSS med handläggare och dennes chef. Alla instanser UTOM LSS är rörande överens om att Nanna måste ha massor med stöd dagligen. Lsshandläggaren hade mage att säga att jag igentligen inte visste vad som sagts mellan denne och vår sakkunnige och att jag inte personligen pratat med henne alls. Vilken skitsnack, jag har haft kontakt med denne till och från sen 99 så det så. Men hon sa inget om att det var ren sjukvård som Nanna behövde för det är ju inte sant, hon är feg och hal!!! Men nu har jag pratat med vår skakunnige (som tyvär hade semester när mötet var) och nu ska ansökan till både LSS och FK in och i maj är det nytt möte och då ska beslut vara taget! Jag vet även att handläggaren på LSS har gjort livet till ett helvete för många och vissa har till och med lämnat kommunen för att få hjälp som dom har rätt till. Dom har lämnat jobb och allt för att kunna få ett drägligt liv för sitt barn! Varför ska det vara så svårt att lära sig om npf, ska man sitta som tex handläggare på LSS SKA man förstå alla typer av funktionsnedsättningar som INGÅR i LSS!!! Nä jag kan säga med gott samvete att denna LSS handläggare INTE ska sitta på den post hon gör pga inkompetens. Nä nu lite lunch sen dona med allt ja just det sånt som inte LSS anser att Nanna behöver,,,... GAAAA vilka idioter det finns

Av Jess - 14 januari 2013 20:20

Idag har det varit stressigt, dels fick jag migrän på morgonen sen har jag varit på möte. Nanna fick jag inte upp innan jag åkte men när hennes pappa slutat så åkte han hem till oss och väckte henne så kring kl 16 vaknade hon. Har fortfarande inte fått besked om jag får nå pengar för att jag vabbat i december och får jag inte det ja då blir det inte kul. För vårdbidraget och 1 barnbidrag räcker enkommet till hyran, jaja thats life. Insåg att potatisen började se lite ledsen ut så jag har förutom middagen gjort en potatis/skinkgratäng och kokat en kastrull potatis, den kokta potatisen kan man ju steka sen. Kattungarna blir idag 7 veckor och dom är verkligen ligister, dom äter på allt och är överallt, har börjat låta dom vara i köket åxå vilket medför att jag varit tvungen att bäbissäkra köket. Inatt när Peter sov kvar hade vi kattungar i sängen under täcket, det är INTE en kul grej, dom använder både tänder och klor. AJAJAJAJAJ!! Visst är dom söta och goa men som sagt dom är ligister *S* I detta nu använder dom mina byxben som klätter och klösträd! Nä nu göra sista rycket sen gosa ner mig i soffan med min kära make Peter... Natt natt

Av Jess - 14 januari 2013 06:38

Igår kväll kom Ninna och Susann över för att ha pyjamasparty ( ja i mina ögon är det en pyjamas som ser ut som ett djur)och glo på va det nu heter med Nanna. Lilltrollet hade redan lagt sig när dom kom. Jag och maken lade oss straxt efter dom kommit, det kände rofyllt att alla var under samma tak sen att jag inte fick sova hela natten är en annan. Kattungarna är riktiga ligister, dom kloar på benen och äter på tårna sen så ha mamma katt fått för sig att äta på blommorna i fönstret så hon har kräkts några gånger. Ja så är livet med djur och ungar, inget jag skulle vilja vara utan bara så ni vet, visst är det tråkigt att ta reda på kräkor och bajs men dom är sällan dålig på det viset, dock så kommer snart magsjukan bland djur slå till, hur vet jag det, tja tänk efter vi människor har bland annat vinterkräkan djuren har sin kräka i början av året och av det jag vet så är den pågång här , inte hemma hos mig men runtomkring ute. Och jag har haft djur mååånga år och det är samma visa varje år och jag har innekatter ska ni veta och en vovve då. Så det är vi som drar med oss skiten skulle jag tro. Nej nu göra sista innan Lilltrollet ska till skolan, gick upp med maken så jag har hunnit det mesta av morgonbestyren redan....

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards