Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Jess - 13 januari 2013 18:54

Kunskap om olika mediciner är väldigt varierande sen så funkar medcin olika på olika människor. Det är ju nu massa skriverier angående melatonin, melatonin är något vi har ( inte alla) naturligt i kroppen och det reglerar vår sömn. Att påstå att melatonin skulle skada gör mig lite fundersam, för om det är så så borde ALLA ha skador eftersom vi producerar det själv. Dom som inte producerar eller har låg produktion av det behöver ju hjälp och vad kan vara bättre än att få rent melatonin? Båda mina npfare har melatonin och har haft det många år, jag vet måna som har melatonin till sina barn och det är INGA fel på dessa barn, tja jo dom har ju sina npfdiagnoser men inget har tillstött pga att dom har melatonin! Det finns ett närbesläktat  preparat som heter cirkadin dock så är det fler tillsatser i det som kan ge biverkningar, men det man ska komma ihåg när det gäller medicin är att ALLA regagerar inte lika!!!! Theralen kan ge bra effekt men är vanebildande och dom flesta blir sega och trötta på dagarna , sen finns det dom som blir skogstokiga när dom får det i kroppen, Lilltrollet är ett bevis på det och hon sov dessuotm inte alls och var vaken drygt 1 dygn från det hon fick det i sig så ALDRIG mer theralen. Sen har jag hört att det finns dom som fått imovane (zopiclon) och det är ju rena dumheterna, 1 det är fruktansvärt vanebildande 2 det finns inga studier på barn alls 3 har du tidigare varit beroende av nåt kemiskt ( alkohol, mediciner mm) så tyvär funkar det inte. 4 man ska bara använda det korta perioder och hur vet jag detta då? 1 jag har själv ätit det och fick inte veta att det var beroendeframkallande så efter 3 månader så insåg jag att jag var beroende och fick hjälp att sluta, 2 dom slutat göra mig trött men gav mig välbefinnande 3 har varit/är i kontakt med andra som ätit dessa och samma sak har hänt för dom. Allra bäst är ju om man slipper medicinera men det går inte alltid tyvär. KAnske jag skulle göra en medicinlista på vad tjejerna haft och hur DOM svarat på dom??? Vad tycker ni?

Nej kvällsrutiner nudå nån timme sen SOVA om Nanna är stabil...

Av Jess - 13 januari 2013 12:57

Så är mitt liv i ett nötskal, jag planerar och sen raseras det snabbt. Jaja sånt är mitt liv, hur är ditt? Skulle ju sova hos maken igår,Lilltrollet var kvar där. Kom dit vid 19 ca tittade på hockey ( nja inte jag då) sen tittade vi på game of thrones, kl 23 ca så får jag mess av Nanna som mår piss. På med kläderna och rusa hem. Jag vet faktiskt inte hur det ska va möjligt att få ihop detta. Men jag ska ringa i morgon får vi se vad som händer, för jag pallar inte vara mamma,arbetare,vårdare mm. Sen får jag dåligt samvete för jag inte har tid som jag bör med övriga familjen, sen har jag tappat bort mig själv ännu en gång. Sip mötet jag skulle skriva om är just nu bara ett töcken i min skalle så jag hoppar att skriva om det, kan bara konstatera att alla instanser UTOM LSS fattar. Nu ska jag ta och fortsätta, har tagit golv,köket ,tvättat skurat och just nu en kopp kaffe sen förbereda middag. Helt slut mental just nu

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards