Direktlänk till inlägg 21 november 2015

Det ska vara jag till nåt sånt!

Av Jess - 21 november 2015 06:43

God morgon!

Ja , jag gjorde en tavla igår, jag trodde jag började kl 7 vilket gjorde att jag gick upp kl 4 i går morse och bussen går 5:40 vilket gör att jag måste gå hemifrån runt 5:10 för att vara säker på att hinna till bussen. Kom till min LIA och dem såg förvånade ut när jag däk upp. Inte konstigt för jag skulle ha börjat 14:15    men det var helt ok att börja då. Jag hade kollat på fel vecka, ja det ska vara jag till nåt sånt. Idag börjar jag kl 10 eftersom det inte går någon buss före 8:40. Trivs verkligen på min LIA, dem jag hittils mött är enkla att umgås med och det är en bra och trevlig stämning. Kan säga att om man ska jämföra omsorg och vården så har hittils psykiatrin varit de ställen som ALLTID varit bra och personalen trevliga. Det är en stor skillnad mellan den somatiska delen och den psykiska delen, den somatiska delen är så inriktad på det icke fungerande och psykiska delen på helheten samt att tyvärr på många somatiska ställen så är personalen inte helt hamoniska eller rättare sagt personalgruppen. Vad det beror på vet jag inte, båda grupperna har liknande situationer när det gäller antal personal samt att arbetsmiljön är lika. Så varför det är så olika stämning i grupperna vet jag inte, kanske är det för att den somatiska delen är fokuserad på det sjuka vad vet jag men jag upplever det så. Vilket som så stortrivs jag där jag är nu och kan mycket väl tänka mig vikariera där trots att det innebär några timmars pendling. Nej, nu lite mer kaffe och sedan utfodra djuren, har varit ut en sväng med vovvarna och trots att jag var klädd som om det vore polarvinter frös jag som en galning, blir intressant att se hur jag kommer överleva denna vinter. Ha en bra dag och var rädd om varandra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards