Alla inlägg den 12 november 2015

Ego

Av Jess - 12 november 2015 18:44

Jag tror att jag lagt lite väl många timmar på pluggandet då jag är totalt blank i skallen känns det som, men jag är nöjd med det jag åstadkommit. Har musik på för att rensa ur skallen och förhoppningsvis fastnar det som ska fastna medan resten sållas bort. Musik gör underverk för mig, utan den skulle jag nog bli komplett galen. Den hjälper att rikta känslor, den hjälper mig att koncentrera mig och det hjälper mig att slappna av.

Det kanske inte blir nå getaway nästa år vilket är synd om det stämmer. Det är något jag sett fram emot varje år, träffa andra som har samma musiksmak och lyssna på bra musik samt kanske upptäcka något nytt band. Under festivalen har jag semester från ALLT och bara är jag, förvisso galen men det bjuder jag på. Vill gå på fler festivaler, konserter eller kryssningar med hårdrockstema men allt handlar om pengar tyvärr och som student är man inte direkt rik! Förutom min familj (där ingår även djuren i familjen)så betyder musiken oerhört mycket för mig, utan familj och musik skulle livet vara pest och tråkigt. Visst jag kanske ser saker på lite annat sett än andra ”vuxna” men jag är mig själv och så är det bara. Har provat vara som ”normala” i min ålder men fy va jag mådde skit då, nej jag klär mig och är som jag är beroendes på vilket humör jag är på helt enkelt. Jag tycker alla borde känna efter och bejaka sina olika sidor, visst man bör ha lite vett men man måste inte vara som alla andra. Tror samhället skulle vara mer avslappnat om alla vågade vara sig själva. Det är därför jag brukar säga att jag vägrar växa upp. Låter så tråkigt att bli vuxen, man kan inte vara som man vill utan man måste passa in i normen vilket jag INTE gör och kommer heller aldrig att göra. Men det betyder inte att jag inte är kapabel till allt som andra vuxna” gör, jag har samma kapacitet till det andra har bara det att jag väljer att vara jag.

Sen att jag har sådan tur att jag pluggar till skötare inom psykiatrin som jag även har ett brinnande intresse för. Psykiatri är otroligt fascinerande och givande för mig, önskade dock att människor överlag kunde lära sig att acceptera att alla är olika. Inom psykiatrin märker man väldigt väl hur lite acceptans det finns för dem som inte är som normen.

Så hur går det då med min vikt och mat intaget? Tja jag verkar stå stilla, väger mellan 52,5 och 53,5 kg så jag är nöjd att jag inte går ner utan har gått upp lite. Äter med ca 2 timmar mellanrum. Får i mig 2 dl per mål oftast. Dricka har jag inga problem med alls som tur är. Ka fortfarande inte äta något kött eller fågel således är jag fortfarande lakto ovo vegetarian. Jag har tur att maken gör väldigt god vegetarisk mat, brukar få ett gäng matlådor när han lagat mat till mig. Nej nu blir det nog lite w.o.w eller så innan det om några timmar blir sängen. I morgon ska jag till öron och operera den dumma örsnibben igen, sen hoppas jag slipper mer problem med mina örsnibbar i framtiden. Var rädd om er där ute.

Av Jess - 12 november 2015 07:11

God morgon!

Kallt och halt ute, höll på att dratta på rumpan när jag var ut med vovvarna nu på morgonen. Igår pluggade jag så pass att det slutade med att jag blev helt tom i huvudet, inte så smart och jag hoppas informationen finns där inne iaf. Idag blir det en lång dag på komvux med studiegruppen, det är den sista i år för nästa vecka börjar första LIA perioden i den här utbildningen. Ska bli himla spännande att se hur de jobbar i grannkommunen. Ha en bra dag alla  och var rädd om er och andra!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards