Alla inlägg den 19 november 2015

Av Jess - 19 november 2015 20:26

Oj, va skönt det är att inte frysa, även om det nu är tillfälligt   . Jag har för första gången sen jag började min viktresa tagit ett bad, (jag gillar inte att ligga i badkar pga att jag känner mig låst) dock blev det inte mer än fem minuter men ändå. Ska väl om ett tag krypa ner i bingen för klockan ringer 4 i morgonbitti och jag måste gå till bussen senast 5:10 för att hinna till min LIA. Har gjort en omelett att ta med till lunch, ser lite futtigt ut i mångas ögon. Gjorde den på 1 ägg och 3 msk mjölk, lite kryddor och så strödde jag över lite riven ost, jag hoppas att jag orkar hela men det är det blir väl som vanligt. Jag ska ringa till dietisten i morgon för att se om det kanske finns nån näringsdryck som inte smakar så illa för jag får mer och mer svårigheter att äta fast mat, dricka har jag inga problem med, kvarg går sämre och sämre om jag inte gör den så pass lös att jag kan dricka den. Jag har tyvärr gått ner igen och jag vill upp inte ner! Nej, lite kaffe och sedan ner i bingen. Natt natt där ute

Av Jess - 19 november 2015 14:05

Jaha, dagarna går och tiden räcker inte riktigt men man får göra det bästa man förmår. Jag skräms av att se hur fruktansvärt otrevligt och omoget vuxna beter sig. Det där mötet jag var på är ett utmärkt exempel, det gapades om bland annat hur rädda barnen deras var mm för flyktingar, det är ju som så att barn gör som vuxna gör och tar efter både beteende och värderingar mm. Sen så visar det sig att det är de vuxna som använder sina barn som svepsjäl, för att hör och häpna. Nästan ALLA barnen är positivt inställda och tycker detta är bra att vi hjälper till, va säger ni om det föräldrar? Så ta nu ert förnuft till fånga och sluta gå SDs fotspår, gör era egna och visa att ni är mänsklig. Jag har blivit kallad både det ena och det andra pga min syn och ja jag har även varit lika fånig (tex när jag skriver att de går i SDs fotspår) mellan varven. Men jag KRÄNKER ingen och skulle jag ha gjort det så berätta det så kan jag rätta till det. Att bli kallad tex sosse jävel är en mild sak men någon sosse är jag INTE och inte heller är jag moderat eller mp jag är jag och jävligt stolt över det! Vet inte hur många gånger jag fått bita mig i tungan när jag öppnar min FB och ser hur fruktansvärt illa folk beter sig och hur mycket falska påståenden som skrivs och anses vara korrekta. Mycket handlar om pengar flyktingarna får mm. Kan vi inte bara göra det bästa av denna kaotiska situation och samarbeta i stället för att bete oss som lågt stående saker? Nej, nu nog om detta!

 

Har ju LIA nu och jag tycker det är både kul och spännande, arbetssättet är inget nytt, men vaje individ är unik och det innebär att alla fungerar olika, oavsett om du är brukare eller personal. Har än sålänge inte fått något band till någon men har hälsat på alla mm. Hittils bara trevlig personal och brukarna är trevliga. Något som slår mig är att det är genomgående  ( iaf inom psykiatrin och omsorgen oavsett vart i vårat land) är att det igentligen saknas någon typ av personal, tex vikarier. Det som är lite lustigt är att måna kommuner anonserar om att dem vill ha vikarier men när man ringer och säker timvikariat så behövs det ingen, varför anonserar man då om det? Som sagt detta är genomgående i hela landet, finns ställen där allt funkar utan större ansträngning men tvivlar på att det är många ställen. Jag har jobbat i olika kommuner och ser att det är väldigt vanligt förekommande. Är ledig idag men åker hemifrån kl 5 ca i morgon för jag börjar kl 7.

 

Har varit iväg med Nanna somvarit på möte idag, har pluggat lite och ska försöka få ork att dammsuga eller så skiter jag i det. Ska dock handla när maken slutat. Nu vill vovvarna leka och vem kan motså det? Ha en bra dag!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards