Alla inlägg den 13 november 2015

Av Jess - 13 november 2015 07:34

Reaktion på saker och ting som händer runt oss ter sig väldigt olika. Det är för mig intressant att studera sådant. Jag är inte utan fel och kommer heller aldrig att bli, jag ser saker och ting på mitt vis och du/ni på ert vis och det är som det ska. Jag har med åren och med den utbildning jag nu går lärt mig se saker med andra ögon, på både gott och ont. När vi läser något så tolkar vi det olika, vad som är rätt och vad som är fel är upp till var och en, men det som kan bli farligt är när vi tolkar något vi läst som vi inte sett med våra egna ögon. Det skrivs mycket i media om olika saker och vinklingarna gör att det ofta kan bli så fel, det i sin tur leder till felaktigt agerande, tex  kan det ge förutfattade meningar som leder till rasism, nedvärderingar gentemot funktionsnedsatta mm. Samhället i mångt och mycket styr människors tänkande, det borde egentligen vara så att vi tänker själva och inte låter andra styra våra tankar. Det händer mycket hemska saker i vår värld som inte ska hända men tyvärr är det så det ser ut. När vi lärt oss att leva med att acceptera andra för det dem är och när vi lär oss att satsa på det som är av värde kanske vi får en värld som är bättre att vistas i. Se hela människan innan man dömer och framförallt se till att ha fakta innan man sprider något vidare. Alla människor har förutfattade meningar om något här i livet, vissa har mer. Världen går mot en mörkare tid då vi mer och mer slutar vara människor, människor är sociala och ett flock djur, vi är inte menade att jobba ihjäl oss samtidigt som vi i allt mindre utsträckning umgås öga mot öga. Teknikens framfart förstör mänskligheten i snabb takt, nu menar jag inte forskning mm utan allt förbenade spel och sociala medier mm som tar över våra liv. Visst kan man använda sig av dessa men det förstör mycket, världen blir mer och mer digitaliserad och det blir vår undergång. Detta är mina tankar och min syn det betyder inte att jag har rätt. Ett lite snurrigt och virrigt inlägg men som jag skrivit tidigare så är det sån jag är. Ha nu en bra dag och var rädd om varandra.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards