Alla inlägg den 24 november 2015

Av Jess - 24 november 2015 07:08

God morgon i stugorna!

 

Byltade på mig som jag gjort de senaste dagarna (frusit ändå kan jag lova) och begav mig ut med pälsklingarna. Döm om min förvåning när jag kom ut och tyckte att det var varmt, det är snö i luften så det var mildare ut, frös lite om händerna bara. Tog en härlig prommis på ca 1 timme och hundarna for som skållade råttor,ja jag vet att dem inte ska det men jag var sååååå trött och vi var  ensamma där vi gick så dem fick rasa av sig, släppte dem en kort sväng men det blev himla kort då Iris fick upp ett spår och var påväg att dra. Fick tag i henne till slut, hon blir totalt stendöv när hon får upp spår den llla busen. Lucky har noll intresse av att spåra, möjlgen skälla när han tycker nåt är läskigt min lilla fåntratt, trots att han  är stor och fluffig. 

Det var någon dag sedan det blev något här men jag har haft fullt upp, livet ter sig inte alltid som man planerat.  Jag stortrivs på min LIA, det är skönt att vara bland folk som inte är förställda utan är sig själva. Ser fram emot alla pass jag har där med glädje fast det är en bit att åka. 

I söndags var det pälsdags och Iris var måttligt road, Lucky älskar att vara på trimbordet men tyckte till slut att det var en aning drygt. Hans päls är lite dryg då den snabbt blir skitig och han behöver bada, måste köpa mig en bra hundfön så jag slipper avsätta en HELG HELG för att bada honom, det tar dagar innan han är ordentligt torr om man inte har en bra fön. Iris har inte lika mycket och inte lika tjock päls så det går lite lättare med henne, bon blir dock inte lika skitig i pälsen som Luck trots att det är hon som är en gris   . 

Tror jag vet vad Iris blev dålig av när hon hamnade på Ultuna, igår när jag kom hem så fick jag en överaskning av STORA mått. HELA köket var full i skit i olika former, BLÄ. Så jag fick börja med att torka upp och sen storskurning. Torkade golven i fem omgångar innan jag blev hyffsat nöjd. Sen jag fick hem blommor ( vilket jag inte haft på några år) så blir Iris dålig i mage då och då, igår så såg jag att någon ätit och dragit ner blommorna i vardagsrummet, den ända jag kan tänka mig ( dels pga dålig mage) är Iris. Så nu har jag slängt ALLA mina blommor och jag är övertygad om att Iris mage nu inte kommer att balla ur. Det är en fiffig liten dam med ett fantasi rikt sinne för att se till att hon inte har tråkigt. Så nu hoppas jag att att hon inte hittar på mer rackartyg. Idag ska jag göra ett eftermiddagspass liksom i morgon. idag kommer en av mina lärare till min LIA för att besöka mig och min handledare ( den ena av dem vill säga), det ska bli intressant då jag inte har en susning om vad det innebär. 

Nej lite kaffe nu så jag orkar göra det jag ska innan jag ska iväg till min LIA. Ha en bra dag och var rädd om varandra.

 

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards