Alla inlägg den 1 november 2015

Av Jess - 1 november 2015 17:51

Söndag och slut på veckan.

Idag har maken lagat två underbart goda vegetariska rätter, en lasange med svampfyllning och en böngryta provencale. Av det blev det 13 matlådor trots att jag åt en portion av böngrytan. Jag får i mig lite mer nu, 2 dl mat får jag i mig och det är ju bra, jag äter ungefär varannan timme om jag är hemma annars blir det när jag får tillfälle. Jag har fortfarande inga hungerkänslor men kan känna ett sug eller så börjar jag skaka okontrollerat och då vet jag att det gått på tok för lång tid mellan måltiderna.

Idag har alla flickor ätit hemma, jag gjorde helstekt fläskfile och potatisgratäng samt att maken gjorde en sallad till. Bjöd på mandeltårta till efterrätt, själv tog jag en klementin eftersom jag är allergisk mot nötter och skaldjur. 

Var hem till mina föräldrar på förmidagen, jag hjälpte mamma att byta örhängen. Medans vi satt där och kollade hennes smycken så tittade vi på mormors smycken som mamma har, jag fick en ring. En liten nätt guldring med 2 små stenar i. Tack mamma, jag ska vårda den ömt. 

Veckan som kommer blir lite annorlunda, maken ska jobba eftermiddag så då blir det plugga på eftermiddag/kvällarna när han ändå är på jobbet så kan vi umgås på förmidagen. Sen så på tisdag så ska Diddi fortsätta sin utredning angående dyslexin och då passar jag på att plugga medans jag väntar, det tar ju några timmar när dem håller på. Sen på torsdag är det som vanligt, heldag med studiegruppen.  Hoppas jag får schemat jag ska gå på under min LIA så jag kan planera med hundvakt och barnen.

Nej nu vill mina äldsta döttrar att jag ska vara med och spela kort.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards