Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Skrämmande infomöte

Av Jess - 17 november 2015 21:16

Men herre jisse , hur tänker folk? Tänker de överhuvudtaget? Ja, jag har frågor som inte får svar men jag svartmålar inte andra för det. Tror ni på fullaste allvar att de som kommer som flyktingar vill vara på flykt? Tror ni de vill vara en belastning? Det är synd att andra drabbas pga att politiker inte tänker och agerar bättre men det ger INGEN rätt att bete sig som galningar för det. Vi vuxna ska vara förebilder för våra barn och det är vår uppgift att fostra och lära våra barn vad som är rätt och fel. Men nu kommer väldigt många pga okunskap att lära och projektera felaktigt beteende och detta i sin tur leder till främlingsfientlighet. Varför går man inte ihop och försöker lösa detta tillsammans för bästa resultat? Nej, det ska gapas och skrikas, jag förstår att det känns oroligt med att det kommer människor som är traumatiserade som kommer vara i anslutning till skola och dagis. Jag förstår också rädslan för olika sjukdomar mm , det finns väldigt bra och informativ kunskap att inhämta , framförallt använda sunt förnuft, vilket verkar vara totalt bortblåst. Tänk er in i situationen som dessa människor befinner sig i, skulle ni vilja bli behandlade så som ni nu behandlar dem? Jag kan inte få ihop denna kappvändar mentalitet som tydligen finns här, jag blev faktiskt rädd för dessa som betedde sig som ärkenötter. Jag trodde inte att det var så illa ställt vad det gäller människovärdet bland oss. Sen att komma med irrelevanta frågor som hur mycket dessa stackare får att röra sig med gällande pengar, det visade sig bland oerhört många att dem har noll koll på hur mycket pengar de får. Jag kommer göra vad jag kan för dessa som kommer hit, det ända jag känner oror för är personerna som var på detta möte, det är dessa som kan ställa till det inte flyktingarna. Sen så behövs det givetvis kompetent personal som arbetar med flyktingarna med även måste det finnas kompetent personal som eleverna och de vuxna på skolan kan få råd och hjälp av när det blir såhär. Alla behöver hjälpas åt för att kunna göra detta till något bra och positivt, för det går att göra detta till något bra. Sen det jag tyckte var fånigt var att man ifrågasatte gymnastiken, enkelt var ute på lektionerna, det finns massor med idrott som kan utövas utomhus ingen har dött av friskluft. Idag vet knappt våra barn vad utelek och uteaktiviteter är.  Varför kan vi inte bara samarbeta och kommunicera för att få en lösning på detta?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards