Alla inlägg den 25 december 2014

Av Jess - 25 december 2014 13:24

Året som gått!


Detta år har varit båd bra och mindre bra. Jag har gjort en gbp den 28 april i år och har gått ner 45,5kg. Visst har jag en del mindre problem pga op men inget som gör att jag ångrar den. Jag har fått tillbaka livet och jag orkar mer än förr. Jag har insett att jag måste gå vidare i livet så jag ska nu fortsätta plugga och ta tag i det jag brinner för. Vad jag ska bli när jag blir stor? Jo jag ska bli metalskötare (låter hemskt) med spetskompetens och inrikta mig på barn och ungdomar medpsykisk ohälsa samt NPF. Mitt sociala liv har det varit sparsamt men men jag har prioriterat det som varit/är viktigast för mig, det i sin tur gör att jag nu tappat nästan alla sk kompisar men jag har på min väg funnit nya som accepterar att jag prioriterar som jag gör.


Barnen då? 3 av 4 bor hemma, Susann jobbar, Diddi går i skolan och Nanna kämpar på så gott hon förmår, Ninna jobbar på hon med och ALLA flickorna gör mig oerhört stolta. Min familj betyder ALLT för MIG och kommer ALLTID att göra det.


Djuren! Efter att Litha gick bort 5 november 2013 så ville inte maken ha mer hund, själv höll jag på att gå under! I maj i år hämtade vi hem Lucky från vår uppfödare, han var / är en stor kille men en fegis. I oktober hämtade vi hem Iris en donna som vet vad hon vill och får hon tråkigt så roar hon sig på bästa sätt även om vi är mindre imponerad av vad hon roat sig med. Det känns annorlunda att ha skottfasta hundar och hundar som inte fånar med maten *S*Lucky är född 2011 och Iris 2013. Lucky är en sobel och Iris är en blue merle nu fattas bara en tricolor tik så är flocken komplett.


Kommande år!


För mig blir det studier på heltid samt jobba varannan fredag och lördag natt.

Maken jobbar på även om det blir en del förändringar, dock till det bättre!

Diddi pluggar vidare, Nanna kämpar på! Susann och Ninna jobbar vidare!

Maken och jag ska avsätta mer tid för oss tillsammans och göra saker vi inte kunnat gjort förr.

Jag ska träna mer både för egen del men även med hund! Jag ska även försöka få ihop en uppsättning kläder så jag har , vilket inte blir så lätt!


Hur har ditt år sett ut och vad har du för planer för kommande år?

Av Jess - 25 december 2014 11:45

Tiden rusar förbi, vet att jag är dålig på att uppdatera men men.

Nu har julafton passerat och det verkar som om alla barnen samt Johan är nöjda. Jag fick en jättefin klänning 2 par släta tights samt ett par med metaldetaljer samtliga plagg svarta naturligtvis, fick ett par lila vantar också. Vi åt god mat och umgicks , det var mina föräldrar, min yngsta bror med familj samt vår familj, allt som allt 13 st. Och det gick väldigt smidigt med tanke på hur många med npf (vuxen som barn) va i ett och samma rum!

Idag blir det julmat här hemma men bara med familjen , sen är julen över för våran del och vi återgår till det vanliga livet igen.

Jag var till kyrkogården igår och tände ljus för Älvan och Ängeln, jag åkte  med mina föräldrar. Saknar båda 2 så mycket.

Bjuder på ett par bilder dock inga på barnen då dom inte ville.

Å ja dom är felvända jag vet men ni får vrida på skallen :)


     

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards