Alla inlägg under april 2015

Av Jess - 6 april 2015 09:48

Det här med mat och motion är faktiskt inte lätt. Många "smala" anser att det är ju självklart och enkelt att äta rätt och röra på sig. Maten har många koll på men att komma över trösklen att börja röra på sig är INTE så lätt som folk påstår. Jag vet av erfarenhet! En promenad ger mer än man tror samt att all rörelse är bättre än ingen alls! Se ALDRIG ner på en människa bara för att dem inte är pinnsmala, du vet inget om denne person så döm inte! Jag må vara knasig men jag ÄSLKAR att springa, nu när min kropp tillåter att jag gör det skulle jag nog kunna ta ett par löpturer per dag men nån måtta får det vara. Jag kombinerar löpning med styrka, nej inte bygga utan bli lite starkare samt uthållig. Visst kan jag känna innan jag kommer igång att nä fy va drygt och jobbigt men när jag väl kommit igång njuter jag massor. Sen mat är inte så lätt och så alla fördomar. Visste ni att väldigt många "smala" människor äter käpprätt åt helvete fel, fett, socker och en himla massa felaktiga kolhydrater är det som oftast hamnan i munnen på dessa människor. Man kan inte gå ner i vikt eller bli sund av att bara förändra en sak, man måste förändra hela sitt sätt att leva på alla plan. Såhär kan en dag se ut för mig nu:

Frukost: 1/2 portion gröt med lite mjölk, rasta hundarna, plugga, mellis: kvarg eller en smörgås med ost på, plugga,rasta hundar, lunch: 1/4 potatis 1 dl bönröra, pula lite hemma, plugga , rasta hundarna, mellis: samma som förra melliset, träna, middag: nåt liknande lunchen, plugga, rasta vovvar, kvällsmål sen sova. Nu kom inte allt med men nåt sådant här har en dag se ut för mig. Det jag vill med detta är att visa att äta regelbundet och vardagsmotion är en bra sak mer behöver det inte vara, jag tränar förutom att jag är ute med hundarna men det är för att jag vill, det räcker med att äta bra och t ex promenera med hundarna. Så oavsett storlek så tänk på hur du äter och rör på dig MEN på dina villkor inte andras!!!

Av Jess - 6 april 2015 07:00

God morgon!

Idag har jag vaknat före hundarna för en gångs skull. Har hunnit äta frukost = en halv portion gröt med lite mjölk. Igår höll jag på att dona lite mer här hemma, fick fram en ganska ok hall    Sen fick jag besök av Beda,trevligt värre. Sen på kvällen tog jag med Iris på en löptur, hon var duktig , dock sista kilometern hem fick jag nästa dra henne med mig. Såhär trött var hon efteråt.

 

Idag blir det en löptur men utan hund samt att jag ska springa när det är ljust ute. Sen blir det väl lite mer pyssel samt att nu MÅSTE jag sätta fart med skolarbete så det blir klart i tid!  Ha en bra dag alla

Av Jess - 4 april 2015 17:52

Jösses Amalia, jag måste ha drabbats av nån bacill eller så är det ett ålderstecken   . ---jag håller på att ändra om färgmässigt hemma. Det blir väldigt mycket vitt nu kan jag säga, jag som alltid haft mörka mörka färger. Letar gardiner till köket och ska köpa en telåda till. Det nya är duken, lampan i fönstret,telådan, servetthållaren samt servetterna. Vill ha en hiss gardin helst vit med nåt svart i!

 

Samt att jag måste köpa fler ledljus för jag kan inte ha levande ljus pga katterna. Sen ska jag försöka ha levande växter igen, dock giftria. Har du nå tips på växter eller inredning dela gärna med dig.

Av Jess - 2 april 2015 21:16

Så har även denna dag blivit kväll. Diddi har suttit i köket och målat och dekorerat 2 små träkistor i 7 timmar i sträck. Nu har hon påsklov och hon börjar först den 14 april igen. Idag har jag kollat runt lite olika ställen som har gym mm. Kom fram till att av de 6 jag kollade så va FS billigast och zenzen klart dyrast. Frågan är om jag ska låta bli att lösa ett nytt kort och träna hemma och ute eller om jag ska göra mig råd att köpa ett nytt. Men kommer vänta med att lösa ett nytt och isof göra det i höst. Nej jag har inget att dela med mig av idag så jag smyger upp i soffan i stället och gonar ner mig under en filt och ugglar på tv. Ha en bra kväll alla. 

Av Jess - 1 april 2015 08:25

God morgon!

Blev inget bloggande igår för jag hade inte tid. Det var skola nästan hela dagen och direkt efter skolan var det apoteket som gällde för Diddis melatonin hade äntligen kommit. Sen direkt hem för att göra i ordning lite fika. Fyllde ju år igår så det kom lite folk, det bjöds på 2 sorters kakor och muffins samt en mumsig fruktsallad med en egen ihopblandad kvargyoghurt. 

Insåg i morse att hundarna håller på att byta päls, blääääää. Jo, jag vet att man kanske inte ska ha långhåriga hundar när man inte gillar hår men jag har en dammsugare som kommer få jobba dubbelt upp nu ett tag. Istället för en promenad gick jag till rastgården med vovvarna, där kan jag ha dem lösa samtidigt som jag borstar dem. Men det är oändligt vad hår dem har, kan säga att jag nog har minst lika mycket päls på mig som dem just nu och mina golv ska vi inte prata om. Så jag ska bara dricka upp kaffet sen ska dammsugaren få jobba. Ska faktiskt inte plugga alls på förmiddagen utan greja hemma sen blir det lektioner från 12:45 till 16, efter det ska jag direkt till svägerskan och få naglar.

Ha en bra dag alla där ute och var rädd om varandra!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards