Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Jess - 29 juni 2014 08:33

God morgon i regnvädret. Jag börjar tro att vi inte får nån värme denna sommar eller så kommer den när jag börjar jobba igen på fredag. Igår var jag, maken, Nanna , Diddi och Lucky till ockelbo för att dels gå på marknaden men även för att hälsa på svämor och Åke. Vi valde att åka tidigt till ockelbo för flickornas skull, det brukar bli så mycket folk och då blir det väldigt jobbigt för tjejerna samt att Lucky skulle nog få panik. Det regnade naturligtvis nästan hela tiden så vi blev redigt blöta. Diddi handlade godis,brända mandlar och nåt spel , jag inhandlade aloevera gel till Toms solbränna*S* Nåt med blev det inte så i år kom vi undan billigt. Sen en snabbsväng till svärmor och Åke, Hacke (svägerskan) och Tula var där också. Det blev en snabbfika och så bestämde vi att skulle komma tillbaka på tisdag och bli kvar ett par dagar. Nanna blev väldigt slut efter denna tur så när vi körde hem henne så var hon så trött att hon var tvungen att lägga sig och sova ett tag. Diddi var också helt slut men mer kroppsligt än mentalt. Jag gjorde en västebotten och en taco paj till middag med en smarrig sallad. Ninna , Tom och Susann tog tåget till ockelbo och gick på marknaden en sväng och dom slapp minnsan regnet. När Diddi gått till sitt rum vid 7 tiden så intog jag och maken tvn och kollade på supernatural, det blev några avsnitt. Maken tog Lucky på sista svängen sen var det läggdax. Runt 1 tiden fick jag ett sms av Nanna att en brandman knackat på hos henne, jag ringde genast upp. Det hade varit nån som ringt om att dom tyckte det luktade skumt i trapphuset så brandkåren och polisen gick och knackade dörr för att ta reda på vart ifrån lukten kom Jag ringde boendet nu på morgonen och frågade vad det handlade om. Det visade sig att det var bensin som luktade och dom trodde att nån slangat och tagit med sig in i lägenheten och trapphuset luktade starkt av bensin. Kan nog inte ha varit så svårt att hitta rätt lägenhet om dom knackde på allas dörr och om dom öppnade , eftersom det luktade så starkt i trapphuset så borde det stinka i den lägenhet bensinen befann sig i. Den jag pratade med på boendet sa att jag inte behövde oroa mig . Fast lite orolig har jag varit men nu så känns det ok. Maken har åkt till jobbet för att fixa nåt som inte funkar , Diddi sover och jag sitter här och försöker få i mig nån näring, det går sådär kan jag säga. Nej kanske försöka med en kopp kaffe och glo lite på FB en stund. Ha en bra dag trots det väldigt kalla och tråkiga väder.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards