Alla inlägg den 27 juni 2014

Av Jess - 27 juni 2014 08:45

Jaha så har min tid för bloggen inte funnits men så är livet. Denna vecka har gått i allt för hög fart och jag är nu helt slut. Massa buss åkande har det blivit fram och tillbaka hit och dit, men vad göra? Nu är det färdigt med att Diddi får ha kvar sin kp iaf till december, förhoppningsvis blir det förlängt. Varit på möten mm, jag har semester heter det men vette katten om jag kallar det semester för jag hinner inte vila kan jag säga. Har börjat kolla runt lite vad det gäller gymnasium för Diddi, ja jag vet att det är 2 år kvar men i denna kommun finns INGET för dom som behöver mer än lite stöd. Tänk själv att gå i en "vanlig" klass där det inte finns rätt hjälp, hur ska man då klara en utbildning? Finns många bra skolor i sverige för dom med NPF men våran kommun har INGEN. Eller jo dom har en as-grupp som är för elever som inte har fullständiga betyg vilket är jättebra men för dom som vill gå en utbildning finns det inget för. Går  man i as-gruppen så MÅSTE eleven som vill ha utbildning gå ut i en "vanlig"klass och för väldigt många går det inte. Kommunen anser att det finns "bra" utbildning för alla, jo tjena. Sen vägrar kommunen betala om man söker utanför kommunen till skolor som är anpassade för tex barn med NPF, men har barnet nån form av utvecklingsstörning då betalar kommunen, hur snett är inte det? Alla ska ha rätt till utbildning för det är nåt som man runt om i sverige talar om att så är det men är det verkligen så? nej det är det inte och vi har försökt och försökt, Nanna tex gick det inte alls för pga att hon var tvungen att gå ut i "vanlig"klass. Hon ville verkligen men att inte få stöd att klara det så rasar ju allt. Varför ska det vara så svårt att se människor för den dom är istället för att alla ska gå under samma norm?  Jag blir så arg så jag kokar , alla har rätt till ett värdigt liv. Om våra politiker kunde sätta sig ner och förska förstå och sätta sig in hur mycket dessa människor igentligen skulle bidra till samhället om dom fick rätt hjälp? För en sak är då säkert hur många av våra genier och framgångsrika personer är "vanliga" människor? Inte många, ja jag vet att jag är partisk och det skulle du också vara om du satt i den familjen jag gör. Dessa människor med NPF är dom mest kreativa personer som finns och med rätt stöd skulle dom kunna förändra massor i världen till det bättre. Alltså jag vet inte hur jag ska få ur mig min frustration utan att det ska bli knas så jag tar lite kaffe och gör nåt annat . Ha en bra dag och hoppas ni som läser har bättre väder än det är här.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards