Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Jess - 7 maj 2013 14:12

Ja att vara allergisk är inte kul jag vet. Jag har allergi mot en del saker och vet att det är jobbigt. Jag har katter och hund, en av grannarna är allergisk och jag ser till att katterna inte får vara på balkongen sedan grannen sa till att hon blir sjuk av det,men dom får vara med ut när jag röker om dom vill, hunden går inte ut alls om jag inte ber henne. Nu till saken för i år, Nu ska dom lägga nytt tak på altanen pga att det sitter så mycket djurhår i skarvarna som kommer in på deras altan. Jag förstår att det är jobbigt men jag har inte mina djur ute och jag försöker hålla baklongen hårfri vad mer kan jag göra? Sen så är det faktiskt inte bara mina djurs hår som flyger runt i luften vilket dom verkar tro. Jag har rätt att låta dom vara ute på balkongen men har valt att ha dom inne om jag inte är ute för att jag respekterar mina medmänniskor mer än så kan jag inte göra, jag hoppas att grannen förstår att det inte är bara mina djurs hår som kommer in på altanen. Hår flyger liksom med vinden och det kan jag inte göra nåt åt. Det bor väldigt många hundar och katter i vårt område så hårfritt blir det inte även om jag skulle vara utan djur och jag tänker INTE göra mig av med mina djur! Jaja jag hoppas det blir bra i slutändan för alla.

Av Jess - 7 maj 2013 10:45

Lördagen med rock the night blev himlans kul. Trail of murder var bästa bandet den kvällen. Mådde himla bra när jag vaknade på söndag mogon vid 5. Alla sov och jag kan tänka mig att många av dom som var på rock the night inte mådde så bra när dom vaknade*S* Jobbade en sväng på katthemmet på eftermiddan, alltid lika mysigt.

Igår var en slödag, dock drog jag ut i spåret med vovven, nej jag sprang inte men gick.

Idag när posten kom gick jag i taket. Vi har sökt om utökat vårdbidrag pga att Nanna behöver så pass mycke stöd och gissa.....Jo nu ska även Lilltrollet omutredas. Varför? Jo för att dom tror att hennes diagnoser blir lättare med åren, hmm alltså den ända insatser vi har för våra npfare är att Lilltrollet går i as-klass resten får vi göra själv. Så det vi kan räkna med nu när dom ska strula med detta också är väl att dom ddrar in det helt. Jag förstår inte varför npf diagnoser inte ses som en funktionsnedsättning hos myndigheterna. Jaja idioti men vad göra, så drar dom in bidraget så måste jag upp i heltid igen, för er som inte vet så kostar dessa unika barn en hel del. Visst alla barn kostar men bara en sån sak som kläder, det ska vara et visst tyg en viss form mm, sen att det kostar skjortan  har ingen betydelse för som jag skrev så är tyg och form hyper viktigt om man ska kunna få på dom nåt.

Om man tittar på det samhälle vi lever i idag så klagas det på att ungdomar blir mer och mer jobbiga, alltså klottrar, stjäl och begår andra brott. Ja man kan ju undra varför, kanske är det så att om man sate in insatser när föräldrarna ber om hjälp så händer inte sånt här. För fångar man upp dessa individer när man ser att nåt inte stämmer så får dom ju hjälp att förstå och hjälp att göra rätt. Men nejdå, vi dömmer ut alla "störiga" som ouppfostrade så blir det enkelt. Men då vill jag säga att då ska inte samhället ens prata om att folk som begår brott och att många som sitter inne har tex adhd, för hade man som sagt vidtagit åtgärder när dom var ung hade inte det sett ut såhär idag.

Säger som jag säkerligen skrivit förr, DET VAR BÄTTRE FÖRR!!!! Gjorde man fel så fick man veta att det var fel oavsett vart man var, men man fick också hjälp att få veta vad som var rätt. Sen var inte folk rädda för att säga åt andras barn om dom gjorde fel!!! ordspråket behandla andra som du själv vill bli behandlad är ett sunt och bra ordspråk som alla borde leva efter. Alla kan begå misstag vi är ju mänskliga, men misstag kan man rätta till. Nä nu är jag pissless på vårt samhälle!!  Näpp nu göra sånt som ska göras innan Lilltrollet kommer hem. Ha en bra dag alla

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards