Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Jess - 8 juni 2015 11:04

Att träna behöver inte kosta pengar och inte vara krångligt. När jag tränar styrka hemma så använder jag mest min egen kropp som redskap. Några övningar jag brukar göra är tex  squats i olika varianter, 20*5 , utfall 20*5, crunch  20*5, armhävningar så många jag orkar * 3, sen en massa andra mag övningar som jag inte kan namnet på mm. Har just nu som regel att göra 20 av allt och upprepa 5 gånger förutom på armhävningar för det är nytt för mig. Sen har vi min favvo och det är plankan, där klarar jag nu 70 sekunder*5. Dessa övningar GER BRA RESULTAT om man äter rätt. Som jag fått lära mig på 24fitcamp så är det 80 % näring och 20 % träning. För äter du fel får du heller inte bra resultat, visst jag har lite svårt at lyckas få i mig allt jag ska men jag gör ALLT för att nå dit. Sen att ta power walks är nästan mer givande än löpning, jag brukar kombinera och det funkar för mig. Dock önskade jag att det gick liiite snabbare att få muskeltillväxt men tålamod är en dygd. Kunde jag och hade någon med samma intresse för träning skulle jag träna ännu mer och förmodligen träna på ett smartare sätt men jag är nöjd med det jag gör och det resultat jag ser. Har du tips på träning eller kost så dela gärna med dig.

Av Jess - 8 juni 2015 07:45

Måndag och ny vecka.  Är så trött på detta tråkiga och kalla väder nu Jag vill ha sommar och värme! Lucky väckte mig straxt före sex så det var bara till att masa sig upp och ut en vända med hundarna. Maken och barnen sover sött ännu. Själv har jag hunnit rasta vovvarna, ätit frukost samt druckit 2 muggar kaffe. Sitter och går igenom vilka böcker jag har att sälja, alltså skolböcker. Det är än så länge fem stycken, skolböcker är INTE billiga kan jag säga, jag fick köpa alla ny utom en så det sved duktigt i plånboken kan jag säga. Men som sagt ska nu försöka sälja dem. Lägger ut bilder på den så kanske någon som jagar böcker till sina studier kan nappa. Helst runt gävle då annars får den som ev är intresserad betala frakten. Nej in med bilder sedan mer kaffe innan jag sparkar igång dagen på allvar. Ha en bra dagtrots det urtråkiga vädret.

 

         

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards