Alla inlägg under augusti 2015

Av Jess - 18 augusti 2015 11:35

Jag har inte gett upp bloggen men har ingen lust att blogga av olika anledningar. Blogga kommer jag fortsätta med frågan är bara om jag ska fortsätta här eller inte.

Ha en underbar dag

Av Jess - 11 augusti 2015 08:09

God morgon!

Eller ja den var god ända till grannarna skulle till dagis med barnen. Ena föräldern är inte klok på nån fläck, jag undrar hur hemsk uppväxt h*n måtte ha haft eftersom det gapas och skriks så hemkt på barnen som gråter och gråter, nu menar jag inte gråter för att de anser att det är orättvis , nej för att de verker rädda. Jag skulle nog också vara rädd om jag så ofta fick höra att man inte duger och aldrig gör  rätt. Men idag rann bägaren över och jag ska prata med vederbörande och tala om att fortsätter h*n på detta vis kommer jag göra en orosanmälan till Soc, för barnen mår inte bra av att ha konstant gapande föräldrar. Sen så ser h*n tydligen oss som bor här runt här vara mindre civilicerade än h*n, så jag måste fråga varför h*n valt att bosätta sig här om vi är så hemska. Fy fan på ren svenska, h*n hade fler fina saker att kasta ur sig till de stackars barnen, enda gånger det är lugnt i detta trapphus är när h*n inte är hemma. Skulle kunna skriva en massa annat men då sänker jag mig till h*ns nivå och så kul ska vi inte ha. Så nej tagga ner ta fram rollen som vårdare och dennes lugn, sen ladda för att ta ett samtal! Hoppas ni andra får en bra dag för det ska jag ha!

Av Jess - 10 augusti 2015 03:01

Så sitter man här och skakar, jag vaknar ibland pga att mitt blodsocker sjunker för lågt och då är det bara till att kliva upp och äta något. Som tur är kan jag oftast somna om efter jag ätit. Jag och maken tog vovvarna på en pw på kvällen i går när dte svalnat lite ute så nu kommer det bli minst 1 pw på 6 km tillsammans varje dag med vovvarna, för mig blir det minst 2 pw. Sen ska vi styrketräna tillsammans i morgon, det är kul, jag älskar att styrketräna. Jag ska erkänna att jag slarvat med träningen, en av anledningarna är att jag helt enkelt inte mått bra och gått på antibiotika en annan anledning är att jag varit totalt sopslut samt haft grymt mycke problem med huvudet. Nu har jag 7 arbetspass kvar innan jag sätter mig i skolbänken igen, ser fram emot det med spänning, det är bara 20 dagar kvar tills jag åker till Säter och startar upp min nya väg mot ett nytt äventyr. Nej, nu åter till sängen, sussa sött eller vad ni nu gör.

Av Jess - 9 augusti 2015 19:00

Drömen om att bo i hus på landet tar aldrig slut, ibland känns det tungt när man har sådan stark längtan! Men en vacker dag så kommer jag och maken samt djuren bo i skogen så det så.Tycker att det är drygt att bo mitt i smeten bland folk, jo jag vet att jag låter bitter och det ÄR jag också. Är så trött på alla förståsigpåare som dessutom vet mer om andra och deras liv än sitt eget. Det är drygt att känna att man inte passar in även om jag går min egen väg sätter det till slut lite spår. Jag är så glad över att jag har min make och barnen, vi har uppfostrat våra barn att vara sig själva oavsett vad andra säger, det är ingen lätt sak idagens samhälle!!!! Vem vet kanske man vinner en sudd pengar så man kan betala kontant eller så..... som sagt drömma får man och bör man.

Tänk så skönt att kunna göra som man vill och bara slippa all stress och alla måsten som igenligen inte alls är ett måste om man bor i skogen.  Sen så mår man så otroligt bra om man kan följa sin dröm. Att göra saker i hemmet, på gården mm och inse att det är bara för ens eget välbehag och man kan göra det på sitt eget vis utan nån pekpinne! 

Så en dag så drar vi!!!!! wiiiiieeeeee

Av Jess - 9 augusti 2015 15:04

Så har tre dagars fetsival tagit slut. Saknar redan atmosfären    Lägger in lite bilder från dagarna tre.

 

                         

Av Jess - 8 augusti 2015 08:52

God morgon!

Idag är det dag 3 på GRF och det känns lite vemodigt att det snar är slut men så är livet. Detta år är nog det klenaste vad det gäller både musik och utbud av saker som säljs. Att vara sk barnfri och hundfri innebär att jag kan få sova på morgonen   fast det är svårt så jag har kommit på ett bra sätt, upp dona lite sen sova igen ...hehehehe. Idag vette sjutton om jag kan somna om men vad gör det. Jag har hunnit med att rengöra toaletterna mm samt att tvättmaskinen går för fullt. Ingen mer än jag är vaken men dem vaknar väl var efter. Sen är det nog första... nej andra året på GRF som jag INTE överhuvudtaget känner att jag druckit. Undra vad det beror på??? Kan det vara att jag blivit äldre och dessutom INTE tycker om att bli full. Dricker en å annan öl och cider gör jag men dricker en himla massa vatten och kaffe också. så skönt att inte ha ont i skallen och må illa pga alkohol, så ska det vara. Dock märks det att man inte orkar lika mycket som när man var yngre vilket är lite jobbigt men men livets gång är ju så   . Idag blir det till att åka in sent då det inte är nåt vi vill se förens sent, så jag hinner en hel del här hemma innan så slipper jag det i morgon. Nej nu fortsätta dona och sen ta en stödvila innan jag ska gå och gratta min kusin som firas idag men fyller hela 40 år i morgon!

Av Jess - 2 augusti 2015 08:03

God morgon!

Här hemma sover alla utom jag. Lucky tyckte det var dags för mig att gå upp kl sex så jag rastade vovvarna och när vi kom in gick dem direkt och la sig igen. Snällt! Så här sitter jag och har inget att göra, iofs orkar jag fortfarande inte särskilt mycket. Jag mår bättre men är sååååå trött och seg. Jaja, det blir bättre till slut. Igår var maken och hämtade ut min kurslitteratur så nu är allt klappat och klart till skolstarten den 31 augusti. Maken kör mig till säter där jag ska bo på vandrarhemmet första veckan i skolan, kommer bli VÄLDIGT konstigt då jag ALDRIG varit ifrån familjen mer än någon dag. Förhoppningsvis kommer jag kunna sova, jag vet att det blir en hektisk första vecka så jag kommer nog vara så trött av all info mm så jag somnar väl ovaggad. Jag hoppas att Diddis taxitider kommer i veckan och övrig information angående hennes skolstart så vi kan börja planera. För planering är A och O i våran familj. 

  Sen så ska våran äldsta dotter gifta sig, iofs nästa år men kyrkan är bokad och planeringen är i full gång. Hon och Johan skall gifta sig i Härnösands domkyrka och så ska hon flytta upp dit sedan. Känns konstigt att hon ska flytta så långt. Men som jag tidigare skrivit så växer barnen upp och flyger ut. Livet går framåt även om det i bland tar lite småstigar. 

   På torsdag drar GRF igång och jag längtar som bara den, då är det jag och maken under tre dagar ( vi sover dock hemma i våra egna sängar), jag hoppas bara att min energi har kommit tillbaka tills dess annars blir det nog lite jobbigt. Musik är något jag och maken har gemensamt, även om vi inte har helt lika smak men vi håller oss till metal båda två. Så vi båda ser fram emot dessa tre dagar med bra musik, trvligt folk och en och annan öl. Sen min GBP så dricker jag väldigt lite, har iofs inte druckit mycke förr heller, sällan och kanske nåt glas mer än salongsberusad, numer blir de knappt stadiet salongsberusad för jag gillar inte att vara onykter. Dricker kanske 3-4 gånger per år det räcker för mig, jag har inget behov av att dricka, visst kan det vara gott med ett glas nån gång då och då men som sagt det är sällan. Tur att vi alla är olika, tänk va tråkig världen skulle vara annars.

   Satt och räknade hur många arbetspass jag har kvar innan jag blir tjänstledig  och det är åtta kvar, då insåg jag hur nära jag verkligen är min dröm om utbildning inom psykiatrin. Ska bli så otroligt spännande och kul. Jag ser verkligen fram emot att plugga, dels för att detta är något jag brinner för men även för att kunna hjälpa andra. För jag vet att hjälpa andra är en del av mig och jag är duktig på det!

Nej nu lite kaffe och försöka orka göra nåt eller så blir det soffan och sova. Ha en bra dag alla!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards