Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Jess - 17 oktober 2013 23:56

Vad är det som är så svårt att acceptera? Jag skriver det jag vill i min blogg och gillar man inte det behöver man inte läsa de heller!
Har fått en del elaka kommentarer angående min huvudvärk och min treo användning bland annat. Jag tänker inte ens försöka få er att förstå för det
är lönlöst eftersom ni redan har bestämt vad som är rätt och fel. Jag blir både frustrerad och lite ledsen då jag blir dömd för nåt dom
flesta inte har en aning om. Om ni gick i mina skor 1 vecka skulle ni förmodligen antingen sitta inspärrad eller helt enkelt flytt verkligheten.
Jag kan inte göra nåt åt att jag har problem med huvudet och ledvärk samt högt blodtryck men jag gör det bästa jag kan av situationen. Jag har
barn med funtionsnedsättningar som behöver massor av rutiner och stöd, jag jobbar och jag försöker plugga det är väldigt svårt att få detta
att funka utan större problem, än så länge går det även om jag många gånger undrar hur f-n jag ska klara av det. Det tisslas och tasslas om
både det ena och det andra har jag fått veta, ja har ni inget bättre för er än att snacka goja så gör det då, MEN jag vill att NI säger det
til mig med så jag slipper få höra det på omvägar. Facebook är facebook och där snackas det flitigt mellan varven och jag är faktiskt läskunnig.
Skaffa er ett eget liv i stället för att lägga ner så mycke tid med att döma andra. Det finns så många som lever med icke synliga handikapp/smärta
som får höra mycket skit angående deras mående mm. Vart tog respekten och förståelsen vägen? Men nu så är det såhär att jag har dom svårigheter jag
har och det får jag leva med, sen att ni inte kan förmå er att förstå , tja det kan jag inte göra så mycket åt. Men tänk er för innan ni glappar, för ord gör förbenat ont ska ni veta även om det inte är fysiska slag!

Av Jess - 17 oktober 2013 22:00

Vilken dag, sovit uruselt pga huvudvärk, tur det är sista natten nu på en vecka. Har pratat med min läkare idag och jag ska dit nästa vecka för medicin prat. Han pratade om att sätta in en cortisonkur för att få ner inflammationen, men även prata om vad jag ska kunna ta när jag får attackerna så jag slipper äta treo. Tydligen så får många samma problem av medicinen jag fick utskrivet igår och jag ska inte äta den mer då den gör mer "skada" än nytta. Sen så vet jag att i många fall inte finns nån bra hjälp mot detta utan man får leva med det och göra det bästa av det helt enkelt. Det stora problemet är omgivningen och förståelsen. Jag har också fått veta att det är ganska vanligt att det ökar med attacker i den åldern jag är i vilket inte var så uppmuntrande men vad göra. Han tyckte även att jag skulle sluta plugga eller ta tjänstledigt eftersom stress ökar attackerna i mängd. Hmm nej jag vill inte jag vill plugga och jobba. So far har det gåt hyffsat ju. Allt visar sig vad det lider. I morgon så ska jag följa med Nanna till escape på kvällen några timmar så hon får känna sig för lite att vara där men sen så ska jag slappa och på lördag kl 8:30 ska jag vara i skolan för att göra prov, kul va .... NOT men men. Ha en god natt och sov lite åt mig med.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards