Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

Visst är jag tjatig, men jag har rätt!

Av Jess - 19 februari 2016 08:17

God morgon där ute.

Här rasar dagarna förbi och jag hinner ungefär hälften av det jag ska, men det är livet på en tallpinne som handlar om prioriteringar. Jag har vikarierat en hel del men nu ska jag plugga tre dagar inför provet, jo jag har pluggat alla dagar men nu blir det mer koncentrerat och jag hoppas det sitter. Ska ju till Säter igen för 4 dagar var av att det blir prov  måndag förmiddag sen är det föreläsningar i ett sprut till torsdag eftermiddag. 

Maken och barnen har varit riktigt rassliga och liggandes, nu är det bara Nanna som är riktigt dålig, maken och Diddi är bättre men har en del efterdyningar. Jag är glad att jag klarat mig, eller nja jag har feber och är seg men förhoppningsvis försvinner det tills jag ska åka. Blivit en del slarv med många saker nu när jag kombinerat plugga och vikariera men det är bara att ta tag id et och se framåt. Dummaste slarvet är att jag under ca två vecor glömt ta mina vitaminer och mineraler, tror att det är det som gör att jag är seg och att kroppen är som den är. Men idag har jag tagit tag i det och även fått i mig det jag ska.  Sen så har jag ju gått över till det nya mobil numret vilket medför att jag inte har nån som helst internet, jag har det andra kvar i gamla mobilen men kollar sällan av den samt att jag har den på ljudlöst, så vill man ha tag i mig måste man ringa det nya eller varför inte komma hit, då kan man till och med få en kopp kaffe/te   . Ska göra en korg att ställa i hallen ( inte vid dörren dock) där folk får lägga sina mobiler. Jag saknar att umgås som man gjore förr, man pratade med varandra och man såg varandra, idag ser man mobiler. Jag har reflekterat när jag åker buss att folk blir nyfikna på vad man gör när man INTE sitter med en mobil, jag sitter med mina böcker och papper. Jag har nu också satt in tidningar på toa och pennor så man kan läsa och lösa korsord, mobilen har inget på toa att göra, många tar med sig mobilen eller till och med plattan när de går på toa ( ja, jag gjorde också så förr så jag vet). Mycket var bättre förr, inte allt men väldigt mycket. Vi människor gör oss sjuka, både mentalt och fysikst. Inte alla men den ökade sjukligheten som nu rasar fram är i mångt och mycket sjävlförvållad. Nej, nu ska jag inte tråka mer men vakna och se vart vi är påväg.

Nu blir det till att göra kaffe sen ner i skolböcker och papper! Ha en bra dag och var rädd om varandra.

 
 
Annie

Annie

19 februari 2016 10:00

Vet du vad? jag håller faktiskt med dig!
Kan ibland bli så trött på detta samhälle. Visst jag har också en mobiltelefon, men det kan ju gå till en viss gräns.

Jag har numera tagit bort tex facebook från telefonen, för jag blev så trött på alla ytliga och "livet är underbart"-inlägg.

Varför inte ringa varann som man gjorde förr, eller läsa en bok, eller teckna ;) ( jag gillar att teckna och måla :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Jess

29 februari 2016 09:55

Ja du varför gör man inte det mer ? En dag vaknar nog andra upp också skulle jag tro :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards