Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Mysko samt en del funderingar

Av Jess - 17 december 2012 20:15

Denna dag har varit en konstig dag. Det har hänt både det ena och det andra här hemma, bland annat så gick glaset sönder på köksklockan och det stod ut utan att ramla ner men sen hände en del saker till. Jaja det visar sig vad som kommer, barnen funderade en del dom med för dom blev drabbade av det också. Sen så försöker jag få ekonomin att gå ihop vilket inte alls går hur jag än vrider och vänder på det. Eller jo för det beror ju på hur man ser det, jag kan betala räkningarna men sen då, man ska kanske äta också eller? Varför det blivit strul är pga att jag varit sjukskriven plus att mitt i allt det så blev det vård av svårt sjukt barn och som dom flesta vet så är inte fk direkt snabb att fixa till det. Men men jag har klarat det förr och kommer göra det igen, allt går med lite vilja! Och nej jag tänker inte sluta röka för då går allt åt pipsvängen så det så. Har börjat få mer och mer domningar i händerna och ibland bränner det till och det gör asont, vette katten vad det är. Har suttit och skrivit ner allt jag gör som inte "vanliga'" föräldrar gör, har skrivit utifrån en dag då jag även arbetat, en dag när jag är ledig och en dag när Nanna är riktigt sjuk. Har även skrivit hur det känns och hur det är när hon blir sjuk och jag är på jobbet. Nu är ju frågan hur andra ser det, för att se ord istället för att uppleva det är milsvids skillnad. Sen det där med att låt henne göra själv hon är ju nästan vuxen, ni som säger och ser det så kan fara och flyga, kom igen när ni har kunskap om alla hennes funktionsnedsättningar. Jag önskade att jag kunde få tjänstledigt med betalning så jag kan med hjälp av tex lss, hab, bup mm kan introducera människor i Nannas liv, för man kan INTE bara sätta in nån och tro att tiden kommer att lösa allt, nej man kan bara sätta in nån som kommer för att "hälsa" på mig och dyker upp varje dag 1 kanske 2 timmar men det kommer ta minst 3 veckor innan hon vant sig så med andra ord 1 år skulle vara ultimat att kunna vara hemma för att kunna bilda ett nätverk runt henne. Ja önska kan man sen så ser världen tyvär inte ut så. Nej nu har jag gjort det som ska göras, barnen gör det dom alltid brukar göra och jag ska ta mig en kopp kaffe och bara vara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards